אמירה שנויה במחלוקת בשידור חי: דיצה אור פנתה לסינוואר בהצעה לעסקה

דיצה אור, אימו של החטוף אבינתן אור התראיינה בתוכנית הלילה אברי ושרקי בערוץ 12. במהלך התוכנית פנתה דיצה ליחיא סינוואר והציעה עסקת חטופים חדשה במסגרתה יקבל החמאס את בניהם של הרמטכ"ל, השר גלנט ונוספים תמורת החטופים. שרקי: "אמרת דברים קשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 07:52 יז באב התשפד

אמירה שנויה במחלוקת בשידור חי: דיצה אור פנתה לסינוואר בהצעה לעסקה
דיצה אור בראיון שנוי במחלוקת , צילום: צילומסך קשת 12

סערה בשידור חי: דיצה אור אימו שלה חטוף אבינתן אור פנתה התארחה בתוכנית של אברי ושרקי ופנתה ליחיא סינוואר עם הצעה חלופית לעסקת חטופים במסגרתה הציעה להחליף את בניהם של כמה מראשי מערכת הביטחון בתמורה לחטופים: "בבת אחת להחזיר 109 חטופים ובתמורה להם לקבל 5 חטופים בלבד. הראשון זה הבן של הרמטכ"ל הרצי הלוי שהוא רמטכ"ל שלא יודע לנצח, השני הוא הבן של גלנט שהודיע שאנחנו לא יכולים לנצח".

באולפן הסתייגו מהאמירה הקשה

למרות קולות ההפתעה לשמע דבריה, המשיכה דיצה והוסיפה: "השלישי הוא הבן של הפצ"רית שהיא בכלל שכחה לאיזה צד היא שייכת. הרביעי הוא הבן של ראש השב"כ שידע ב-4 בבוקר שמתחילה התקפה. החמישי הוא הבן של ניצן אלון שברור לו איך הוא יודע להשיב בפעימות". יאיר שרקי הגיב לדבריה של דיצה: "אמרת דברים קשים שמגיעים מלב של אמא ואני לא יכול לשפוט. אבל האנשים האלו שהזכרת הם אנשים שעושים מה שהם מבינים כדי להשיב את החטופים הביתה".

שרקי ואברי, "זה ירגש אתכם"

אברי ושרקי, "אמרת דברים קשים" | צילום: צילום מסך, ערוץ 12

אב שכול שנכח באולפן: "פחות מתאים לומר את הדברים האלה"

באולפן נכח גם תא"ל במילואים דדי שמחי שאיבד את בנו במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. שמחי הגיב לדבריה של אור: "יש דברים שאני יכול לומר לך בתור אחד שאיבד את הבן, אני חושב שזה פחות מתאים לומר את הדברים האלה. וזה לא עוזר לא להחזיר אף אחד ולא להציל אף אחד וזה פוגע במאמץ המלחמתי ובניצחון הכזה או האחר".

מקשת נמסר: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל דדי שמחי, קסניה סבטלובה ואביר קארה, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה".