פיקד על סיירת גולני ואב לחמישה: ראש הלשכה הסרוג שצמוד לרמטכ"ל

סא"ל מתן פלדמן הוא ראש הלשכה של הרצי הלוי, בעבר זכה עם סיירת גולני בצל"ש הרמטכ"ל כמפקד היחידה והוא בוגר הישיבה הגבוהה בעלי: "תפקידנו היום הוא לשמוע את הקול הפנימי שלנו, שהוא המורשת, ולהמשיך אותה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/08/24 13:40 טז באב התשפד

פיקד על סיירת גולני ואב לחמישה: ראש הלשכה הסרוג שצמוד לרמטכ"ל
הרצי הלוי עם הרל"ש הסרוג פלדמן, צילום: דובר צה"ל

תפקיד הרמטכ"ל, ראש המטה הכללי של צה"ל, דורש לשכה גדולה במיוחד ובעלי תפקידים רבים שעוזרים לחייל מספר אחת להשתלט על כל המשימות המוטלות עליו. התפקיד הבכיר ביותר בלשכה הוא עוזר הרמטכ"ל, תפקיד שממלא קצין בדרגת אלוף משנה, והתפקיד השני בחשיבותו הוא ראש לשכת הרמטכ"ל.

הרצי הלוי מכהן בתפקידו מאז ינואר 2023, אז אייש את התקנים בלשכה. בתפקיד הרל"ש מכהן קצין בדרגת סגן אלוף, ובלשכתו של הלוי ממלא את התפקיד הקצין הסרוג והמבטיח מתן פלדמן. פלדמן שירת באגוז, היחידה המובחרת של חטיבת גולני, ויצא לקורס קצינים. הוא בוגר הישיבה הגבוהה בעלי, מתגורר באריאל ואב לחמישה, ומתוקף תפקידו הוא נראה לצד הלוי בישיבות פורום מטכ"ל ובאירועים אחרים.

פורום מטכ"ל, אוגוסט 2024

פלדמן לצדו של הלוי בישיבת פורום מטכ"ל צילום: דובר צה"ל

מתן פלדמן ברקע הרמטכ"ל וראש השב"כ

פלדמן ברקע הרמטכ"ל וראש השב"כ צילום: תקשורת שב"כ

בתור קצין צעיר הוא מילא שורת תפקידי מטה ופיקוד באגוז ובגולני, ובחודש נובמבר 2020, בהיותו רב-סרן, הוא קודם על ידי הרמטכ"ל דאז אביב כוכבי לתפקיד מפקד סיירת גולני. הוא החליף את סא"ל איוב כיוף והועלה לדרגת סגן אלוף. בתור מפקד הסיירת הוא פעל בגזרת צפון השומרון, פעילות עליה קיבלה הסיירת את צל"ש הרמטכ"ל מכוכבי. "סיירת גולני שותפה חשובה במשימות הביטחון השוטף ובמבצעים שנערכים בצפון השומרון במסגרת מבצע שובר גלים. הלוחמים פועלים בנחישות ובמסירות, חותרים למגע תוך סיכון חיים, ומפגינים אומץ לב, מקצועיות ויצירתיות", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

בזמן שירותו כמפקד הסיירת הוא לקח חלק במשלחת הרמטכ"ל לפולין וצרפת וביקר באושוויץ-בירקנאו ובקרקוב יחד עם 19 מג"דים ומח"טים לביקור. באתר צה"ל צוטט פלדמן מדבר על תפקידו כקצין בצה"ל ותפקידנו כעם ישראל: "תפקידנו היום הוא לשמוע את הקול הפנימי שלנו, שהוא המורשת, ולהמשיך אותה. אנחנו פה כדי לעמוד עם המדים, איתנים, להבין שעכשיו תורינו לשמור שחלילה דבר כזה לא יקרה שוב, להישיר מבט ולהגיד לעולם לא עוד".

פלדמן בסיור בפולין

פלדמן בסיור בפולין צילום: דובר צה"ל

פלדמן מדבר על פעילות הסיירת בצפון השומרון: