שיתוף פעולה של היחידה המובחרת ולוחמי שב"כ: כך חולצו גופות החטופים

גופותיהם של החטופים חיים פרי, אברהם מונדר, נדב פופלוול, אלכסנדר דנציג, יגב בוכשטב ויורם מצגר חולצו מרצועת עזה במהלך מבצע צבאי בחאן יונס | משפחתו של אברהם מונדר לא ידעה עד עתה על גורלו בשבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 08:15 טז באב התשפד | עודכן בתאריך 20/08/24 10:16

שיתוף פעולה של היחידה המובחרת ולוחמי שב"כ: כך חולצו גופות החטופים
החטופים שחולצו מעזה |, צילום: דובר צה"ל וcanva

סוף עצוב וכואב: הבוקר (ג') פורסם כי גופותיהם של החטופים אברהם מונדר, אלכסנדר דנציג, יגב בכושטב, נדב פופלוול, יורם מצגר וחיים פרי חולצו מתוך מנהרה ברצועת עזה במהלך מבצע צבאי בחאן יונס. החטופים שחולצו היו חברים בקיבוצים ניר עוז ונירים, נחטפו בשבעה באוקטובר במהלך הטבח וכעת חולצו. במהלך החודשים האחרונים צה"ל הודיע על הירצחם של החטופים שחולצו בשבי חמאס חוץ מאברהם מונדר אשר משפחתו לא ידעה עד עתה על גורלו בשבי.

"מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98"

דובר צה"ל מסר: "מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי השב"כ. המבצע התאפשר הודות למודיעין מדוייק של שב"כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין".

עוד נמסר בהודעתם: "לאחר הליך זיהוי שנעשה במכון הלאומי לרפואה משפטית, יחד עם משטרת ישראל, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות ולקהילות. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות וקהילות הקיבוצים בשעה קשה זו. צה"ל ושב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופות והחטופים".

נדב פופלוול - בן 51, חבר קיבוץ נירים

נדב פופלוול, בן 51, חבר קיבוץ נירים. בשבעה באוקטובר נחטף מביתו בקיבוץ. אמו חנה פרי נחטפה גם היא לרצועת עזה ושוחררה בעזה במהלך חודש נובמבר האחרון. אחיו רועי ז"ל נרצח בטבח בעוטף. בחודש מאי האחרון ארגון הטרור חמאס פרסם תיעוד שלו מהשבי ובו היה נראה חבול. משפחתו ביקשה שלא לפרסם את הסרטון. בחודש יוני האחרון, נציגי צה"ל הודיעו למשפחתו כי הוא נרצח בשבי והלילה גופתו חולצה.

נדב פופלוול |

נדב פופלוול | צילום: מטה משפחות החטופים

"איש גדול וחזק ואופטימי"

חיים פרי ז"ל, בן 79 וחבר קיבוץ ניר עוז, אב ל-5 ילדים וסב ל-13 נכדים. שבעה באוקטובר הוא נחטף מביתו בקיבוץ והציל את אשתו אסנת שהתחבאה בממ"ד. "בשבילי הוא אבא שלי, הוא איש גדול וחזק ואופטימי", אמרה בתו נעם לאחר שסרטון שלו פורסם במהלך התקופה בשבי. לפני מספר חודשים נציגי צה"ל הודיעו למשפחה כי הוא נרצח בשבי חמאס וכעת גופתו חולצה במהלך מבצע צבאי בחאן יונס.

חיים פרי ז"ל |

חיים פרי ז"ל | צילום: מטה משפחות החטופים

"היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים"

יגב בוכשטב ז"ל, בן 35, התגורר בקיבוץ נירים. יגב עבד בתור טכנאי סאונד והייתה לו תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. בוכשטב ז"ל נחטף מביתו בקיבוץ יחד עם אשתו רימון ששוחררה בעסקה בחודש נובמבר לאחר 50 ימים בשבי. יגב ורימון גידלו 5 כלבים ו-5 חתולים שאת חלקם אספו לשיקום. קיבוץ נירים: "היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים".

יגב בוכשטב |

יגב בוכשטב | צילום: מטה משפחות החטופים

"נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית"

אברהם מונדר ז"ל, בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט. אברהם נחטף מביתו בקיבוץ לרצועת עזה יחד עם אשתו רותי, בתו קרן, ונכדו היחיד אוהד בן ה-9 ששוחררו בעסקה. בנו רועי ז"ל נרצח בטבח. קיבוץ ניר עוז: "היה איש חם ומאד אהב לשיר. נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ".

אברהם מונדר ז"ל |

אברהם מונדר ז"ל | צילום: מטה משפחות החטופים

"יורם ייזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית"

יורם מצגר ז"ל, בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך בקיבוץ. בנוסף היה חבר ביקב הקיבוץ. מצגר ז"ל הוא אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. קיבוץ ניר עוז: "יורם יזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית".

יורם מצגר ז"ל |

יורם מצגר ז"ל | צילום: מטה משפחות החטופים

אלכס דנציג - היסטוריון, מחנך וחקלאי

אלכס דנציג ז"ל, בן 76, חבר קיבוץ ניר עוז, היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. אלכס היה בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב"יד ושם" והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. אלכס היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים. אלכס נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז, בחודש יולי האחרון נודע למשפחתו על מותו בשבי והיום גופתו חולצה.

אלכסנדר דנציג ז"ל |

אלכסנדר דנציג ז"ל | צילום: מטה משפחות החטופים