ישראל מסרה למצרים ולארצות הברית מפה של פריסת כוחות צה"ל בציר פילדלפי

המגעים לעסקת חטופים נמשכים, וישראל העבירה למצרים וארצות הברית מפה של פריסת כוחותיה באזור ציר פילדלפי. המצרים מסרבים - טרם ידוע אם האמריקאים ידרשו לשנות את המערך

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 07:31 טז באב התשפד

ישראל מסרה למצרים ולארצות הברית מפה של פריסת כוחות צה"ל בציר פילדלפי
כוחותינו על ציר פילדלפי, צילום: דובר צה"ל

על פי גורמים המעורים בפרטים, ישראל הציגה בפני ארצות הברית ומצרים את מפת כוחותיה על ציר פילדלפי, כחלק מהסכם עסקה לשחרור חטופים. נושא נוכחות צה"ל בציר פילדלפי מהווה עניין משמעותי שיכול להכריע בעסקה, ובעוד הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון גלנט טוענים כי אין צורך ביטחוני לנוכחות של צה"ל לכל אורך הציר, נתניהו מתעקש על כך. כך על פי דיווח של ברק רביד.

הרמטכ"ל בפילדלפי

הרמטכ"ל בפילדלפי, צילום: דובר צה"ל

ביקור הרמטכ"ל בציר

לפני כשבוע ביקר הלוי בציר פילדלפי והסביר כי הלחץ הצבאי פועל, ולא שלל יציאה ממנו: "אנחנו מכינים אפשרויות לכל דבר שהדרג המדיני יחליט". הלוי סיכם עשרה חודשי מלחמה ומנה ארבע מטרות בהן צה"ל הצליח ומצליח: "אני מודד קודם כל את הפירוק של חמאס, זו המשימה הכי חשובה, כי כשאתם מצטיינים בפירוק של חמאס, אנחנו נוכל אחרי זה להגיד לכרם שלום, חולית, עין השלושה - תחזרו לגור ובטוח פה. הפירוק של חמאס אני מודד אותו בכמות המחבלים ההרוגים, כמות פעילים הרוגים, כמות תשתיות מושמדות, אתם מתקדמים פה מאוד טוב".

כמות עצומה של מנהרות

לאחר חודשיים של פעילות עצימה של צה"ל, נחשף המספר הגדול והמפתיע של מנהרות הטרור שנמצאו באזור. לפי הדיווח, במרחב נמצאו 184 מנהרות אשר מתוכן 9 מנהרות חוצות למצרים ובחלקן רכבים מסחריים יכולים לעבור. כך פרסם לראשונה עמית סגל בחדשות 12.