שב"כ קבע: הפיצוץ בתל אביב - פיגוע עם מטען חבלה "רב עוצמה"

בשב"כ קבעו כי ההרוג בפיצוץ בתל אביב הוא מחבל שנשא על גבו מטען נפץ | לפי ההערכות המחבל הגיע ככל הנראה מיהודה ושומרון | דובר המשטרה: "נמנע פה אסון גדול, מדובר בחקירה מורכבת מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/24 08:08 טו באב התשפד | עודכן בתאריך 19/08/24 11:21

שב"כ קבע: הפיצוץ בתל אביב - פיגוע עם מטען חבלה "רב עוצמה"
זירת הפיצוץ, צילום: Yehoshua Yosef,Flash90

לאחר חקירה מאומצת המשטרה ושב"כ הודיעו הבוקר (ב') כי אירוע הפיצוץ העוצמתי אמש בתל אביב שבו נהרג גבר כבן חמישים ואדם נוסף נפצע באורח בינוני הוא פיגוע. האירוע התרחש סמוך לשעה 20:00 כאשר ההרוג התפוצץ עם המטען שנשא על גבו ברחוב הלח"י בתל אביב ופצע גבר בן 33 שנפגע מרסיסים. הפצוע פונה לבית החולים איכילוב בעיר עם חבלות בגפיים ובחזה.

אמש משעות הערב פעלו שוטרי משטרת מחוז תל אביב, חבלני המשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי בשיתוף שירות הביטחון הכללי בזירת האירוע וכעת, אחרי שבוצעו כלל הפעולות קבעו במשטרה ובשב"כ כי מדובר בפיגוע באמצעות פיצוץ מטען חבלה רב עוצמה.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מבצעית מוגברת במקומות הומי קהל בשיתוף יחידות מיוחדות ומתנדבי של כיתות הכוננות על מנת לספק לאזרחים ביטחון ותחושת ביטחון. אנחנו קוראים לאזרחים לגלות ערנות ולהודיע למשטרת ישראל על כל אדם/חפץ חשוד ולהתקשר למוקד 100".

הסימנים לכך שמדובר בפיגוע הלכו והתחזקו

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי אמר הבוקר בריאיון לכאן ב': "בדקות הראשונות הערכנו שמדובר באירוע פלילי אבל ככל שהזמן חלף, הלכה והתגברה הערכה שמדובר באירוע פח"ע. יש מספר דברים שעדיין אי אפשר לדבר עליהם בציבור".

עוד ציין דובר המשטרה: "למדנו מניתוח של מצלמות האבטחה והמטען שמדובר בפיגוע ב-99%. קרה פה נס גדול, אם אותו מטעם היה מתפוצץ במקום הומה אדם, היינו מתעוררים היום לבוקר קשה מאוד מהמציאות בה אנחנו נמצאים". לוי הוסיף כי: "הערכה היא כרגע שלא מדובר באזרח ישראלי, אבל אנחנו לא יודעים מי זה בוודאות. נמנע פה אסון גדול, מדובר בחקירה מורכבת מאוד".

אלי לוי. הדובר החדש

אלי לוי, דובר המשטרה, "קרה פה נס גדול" | צילום: דוברות המשטרה

"כיוון הפיגוע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה"

מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, אמר בזירת האירוע: "בשעה 8 בערב התקבלו עשרות שיחות למוקד ששמעו פיצוץ עז ונראים חלקי גופה שמפוזרים ברחוב הלח"י. הכוחות הבחינו בגופה מרוטשת וסימנים של פיצוץ שהיו על הקיר. יש לנו קושי לזהות את הגופה. אנחנו יודעים שזה לא אזרח תמים אלא זה שנשא על עצמו את המטען".

עוד הוסיף עמר: "לא מצאנו איבר שמאפשר לעשות זיהוי ודאי, אך ננסה דרך מעבדה לקבל תשובות מהירות. כיוון הפיגוע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה. יש לנו פצוע נוסף שעבר במקרה בכביש בקורקינט ואם נקבל ממנו אינפורמציה נוספת אולי נשפוך אור. מהסרטונים של המצלמות לא ניתן לקבוע דבר".