עמית סגל מתריע: "שניים רבים וחמאס לוקח"

הפרשן הפוליטי הפופולרי טען כי המחלוקת בין הרמטכ"ל לממשלה בשאלת השליטה בעזה מובילה למצב ביניים שבו חמאס הוא המרוויח. לדברי סגל, ברגע שחמאס לא ישלוט באספקת המזון לתושבי עזה הוא ייפגע קשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/24 12:53 יב באב התשפד

עמית סגל מתריע: "שניים רבים וחמאס לוקח"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

ברקע הוויכוח הניטש בין הממשלה לצמרת הביטחונית סביב שאלת השליטה בעזה ביום שאחרי, הפרשן הפוליטי של ערוץ 12, עמית סגל, התייחס בטורו לחוסר ההחלטיות של ההנהגה בנושא ולמחיר היקר שהיא גובה. "אחיזת חמאס ברצועה נחלשת, זה ברור" קבע סגל. "מאז 2007 הוא שלט בעזה בכוח ההצבעה החופשית של הפלסטינים שבחרו בו מיוזמתם, ובכוח הנשק שישראל באיוולתה אפשרה לו לצבור".

חמאס משתלט על משאיות המזון ומרוויח שלוש פעמים

הפרשן הפוליטי טען כי היעדר השליטה על הסיוע ההומניטרי מאפשר את המשיך שלטון חמאס על האזרחים ברצועה. "מרגע שהמשאית נכנסת, זה עניין של דקות עד שחמאס משתלט עליה. כך, הארגון נהנה שלוש פעמים: ראשית, הוא הזרוע המיטיבה שבלעדיה אף אחד לא יכול להביא אוכל למשפחתו שבאוהל. הוא קובע מה יחולק ולמי, כאשר תומכי הארגון נהנים מסיוע גדול יותר. שנית, הוא נהנה מההכנסות ממכירת הסיוע וכך יכול לשלם עדיין משכורות. שלישית, הוא ממלא את מחסניו".

"מצד אחד ניצבת מערכת הביטחון שדורשת חלופה שלטונית בדמות נוכחות של הרש"פ בשינוי אדרת. לזה נתניהו ושרי הימין מתנגדים בכל תוקף" המשיך סגל. "מצד שני בממשלה רוצים שצה"ל הוא שיחלק את הסיוע ההומניטרי, תחילה בצפון הרצועה שכבר טוהרה למדי: לוקחים שכונה, מגיעים אליה עם שיירה ממוגנת, יוצרים מרחב שאליו ייכנסו רק מי שנבדק. על זה הרמטכ"ל לא מוכן לשמוע. מבחינתו אסור לגעת במקל עם כל מה שמתחרז, מזכיר או נראה כמו ממשל צבאי".

"אדם רגיל רחוק תמיד תשע ארוחות מרעב"

"התוצאה" הבהיר סגל "ששניים רבים – וחמאס לוקח". לסיום סיכם הפרשן הפוליטי: "אדם רגיל רחוק תמיד תשע ארוחות מרעב. כשאת הארוחות האלה לא יספק חמאס, זה יכול להיות המרחק מפגיעה קשה בארגון, אם רק תפסיק ישראל לעמוד בצומת, מתלבטת".