אב לשלושה, כמעט 40 שנה במדים הכחולים | 6 דברים שלא ידעתם על המפכ"ל החדש

ניצב דני לוי הוא המפכ"ל החדש של משטרת ישראל. לוי נשוי ואב לשלושה, ומינויו עורר לא מעט ביקורות בקרב המפגינים נגד הממשלה מול מעונו של נתניהו | כל מה שלא ידעתם על המפכ"ל החדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/24 17:16 יא באב התשפד

אב לשלושה, כמעט 40 שנה במדים הכחולים | 6 דברים שלא ידעתם על המפכ"ל החדש
המפכ"ל החדש דני לוי, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ניצב דני לוי נכנס לתפקידו כמפכ"ל המשטרה, לאחר שקובי שבתאי סיים את תפקידו, ולאחר שהמועמד הקודם של השר לביטחון לאומי, ניצב אבשלום פלד, הסיר את מועמדותו. אמש (ד') החליטה הועדה למינוי בכירים לאשר את המינוי של לוי. הועדה, בראשות השופט אשר גרוניס, אישרה את המועמד החלופי של השר בן גביר, שמשמש כיום כמפקד מחוז חוף במשטרה. הנה מספר דברים שלא ידעתם עליו.

כמעט 40 שנה במשטרה

המפכ"ל החדש התגייס בשנת 1985 למשטרת ישראל, שם שימש כקצין אגף המבצעים במרחב יפתח, ופיקד על שכונות במחוז תל אביב.

בן גביר בהר הבית, ארכיון

בן גביר בהר הבית, ארכיון, צילום: ללא

יש לו שני תארים

דני לוי הוא בוגר תואר ראשון בלימודים כלליים ותואר שני במדעי החברה, בדומה לקובי שבתאי, המפכ"ל היוצא, שגם לו היו שני תארים.

נשוי ואבא

ניצב דניאל לוי הוא נשוי ואבא לשלושה

גיבה את עמדתו של בן גביר לגבי הדרוזים

על פי דיווח של עיתון "הארץ", ניצב דני לוי גיבה את עמדתו של השר לביטחון לאומי בן גביר לגבי אכיפת בנייה בלתי חוקית בעדה הדרוזית. "אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך. אני אומר - יש חוק, זה חוק", אמר לוי בהקלטה שפורסמה באותו דיווח.

מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום

דרוזים, ארכיון | צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

הסתייגויות נגד התנהלות המשטרה במחוזו

למרות שהוועדה למינוי בכירים קיבלה הסתייגויות על בחירתו, עקב התנהלות מחוז חוף שבפיקודו, בהפגנות נגד הממשלה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם היועצת המשפטית ציינה כי אין אירועים בעברו של לוי שיכולים למנוע ממנו את התפקיד.

מקורב לשר בן גביר

ארבעה ימים לאחר שעל פי הדיווח ב"הארץ" ניצב דני לוי גיבה את עמדתו של בן גביר בנוגע לדרוזים, השר החליט להודיע על מועמדותו לתפקיד מפקד המשטרה, מה שבסוף התקבל, לאחר פרישתו של אבשלום פלד.