ההמתנה לתגובה מאיראן מורטת את העצבים? 10 דרכים לעבור את התקופה הזאת בשלום

מדינת ישראל כולה דרוכה מפני התגובה האיראנית על החיסולים המוצלחים המיוחסים לישראל. לא אצל כולם ההתמנה הזאת מגיעה בהומור ובקלילות בהכרח, וחששות ופחדים יכולים לצוץ בינתיים. אנחנו כאן עם 10 טיפים להתמודד עם המצב הזה - הכי טוב שיש

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/24 13:57 יא באב התשפד

ההמתנה לתגובה מאיראן מורטת את העצבים? 10 דרכים לעבור את התקופה הזאת בשלום
הכל יהיה בסדר, צילום: CrizzyStudio,Shutterstock

חוסר הוודאות מפני התקיפה האיראנית, עליה חוזרים שוב ושוב באולפנים ובתקשורת, יכול להיות אתגר גדול, אבל יש דרכים רבות להתמודדות איתו ולהפוך את הסיטואציה ליותר נוחה. הנה עשרה רעיונות שיכולים לעזור:

1. לקבל את חוסר הוודאות: הבנה שחוסר וודאות הוא חלק מהחיים יכולה לעזור להפחית את הלחץ. לקבל את העובדה שלא תמיד יש לנו שליטה על כל דבר, ושהכל בידי שמיים, יכולה להזכיר לנו כמה אנחנו תחת השגחה, ושיהיה בסדר.

2. להגדיר מטרות קטנות: הגדרת מטרות קטנות וברות השגה יכולה לעזור להרגיש התקדמות ולהפחית את תחושת חוסר הוודאות. צריך לבנות ארון מאיקאה ופחדתם לגשת אליו בכלל? לעשות אפילו רק את שלב 1 ו-2 ייתן לכם תחושה עצומה של סיפוק.

בדקו בשאלון

לחץ, אילוסטרציה | צילום: Sushitsky Sergey,Shutterstock

להשקיע במה שיש לנו שליטה עליו

3. התמקדות בדברים שברשותך: במקום לחשוב על מה שאינך יודע, השקיע מחשבה בדברים שאתה כן יודע ושליטה עליהם. חשבון חשמל, מים, ארנונה, טיפלנו בהם כבר? מה עם מתנה לילד או לאחיין? כך נוכל גם לגרום לאחרים להרגיש שהכל טוב.

4. חשיבה ומדיטציה: הקדש זמן לחשיבה או מדיטציה כדי למקד את המחשבות ולהפחית את הלחץ הנגרם מחוסר הוודאות. יש ביוטיוב לא מעט סרטונים שיכולים להביא אתכם לעולם אחר של מודעות תוך דקות.

5. גמישות: היו מוכנים לשינויים ואל תדבקו בתוכניות שאינן עובדות. גמישות יכולה לעזור להקל על חוסר הוודאות, ובכלל היא מסר לחיים, שאם אנחנו יכולים להיות בתנועה כל הזמן, שום דבר לא באמת יערער עלינו.

צילום: shutterstock

לקבל החלטות על סמך מה שקורה עכשיו

6. לאסוף מידע: כשיש לך חוסר וודאות, נסה לאסוף כמה שיותר מידע רלוונטי. לעיתים קרובות, ידע נוסף יכול להפחית את תחושת חוסר הוודאות. לעיתים הפחד גדל כשאיננו יודעים בכלל מה האיום עצמו. אך גם לזה יש גבול. נסו ללמוד מעט על המצב, אך לא להפריז, כי זה יכול לשאוב.

7. לקבל החלטות על סמך ההווה: לא צריך להתייחס תמיד לטווח הרחוק, קבלת ההחלטות, כגון לקנות המון מים או נייר טואלט למרות שלא ניתנה הנחייה כזאת, יכולה רק להזין את החרדה. קחו אחריות על מה שקורה עכשיו, טלפנו לחבר שאתם דואגים לו.

8. נסו לשדך: יש סביבנו המון אנשים שרק מחכים להודעה של "היי, את עדיין פנויה? כי רציתי לשאול אותך על מישהו" או "יוסף, מה אתה אומר, אולי תנסה איתה בכל זאת?". ההתמקדות הזאת יכולה להסיח את הדעת ולהתמקד במה שממש קריטי עכשיו.

9. עזרה היא לא מילה גסה: לשתף את התחושות שלך עם אנשים קרובים, משפחה או חברים יכול להקל מאוד על המצב הנפשי. גם טיפול יכול לפתוח דרך חדשה להתמודד עם לחץ אחר בחיים שלכם, או דאגות שתמיד הדחקתם ופורצות עכשיו. שיחה שכזאת יכולה להקל ולהעניק פרספקטיבה נוספת.

10. השקעה בעצמך: השקעה בפיתוח אישי ולמידה מתמדת יכולה להעניק לך ביטחון עצמי ולשפר את היכולת שלך להתמודד עם מצבים לא ידועים. כלי נגינה חדש, ציור, או אולי אפילו טניס שולחן, יכולים להסיט את המחשבות מהרע מכל.