סמל עומר גינזבורג נפל בקרב בעזה | ארה"ב שולחת צוללת ונושאת מטוסים למזרח התיכון

סמל עומר גינזבורג מקרית טבעון, לוחם בחטיבת הצנחנים נהרג מירי צלף של חמאס באזור מזרח חאן יונס | הפנטגון הודיע: שר ההגנה הורה על שליחת צוללת הטילים הבליסטיים "USS GEORGIA" ונושאת המטוסים "לינקולן" למזרח התיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/24 07:41 ח באב התשפד

סמל עומר גינזבורג נפל בקרב בעזה | ארה"ב שולחת צוללת ונושאת מטוסים למזרח התיכון
סמל עומר גינזבורג, צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר הבוקר (ב') לפרסום כי סמל עומר גינזבורג מקרית טבעון, לוחם בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל בדרום רצועת עזה. גינזבורג נהרג מירי צלף של חמאס בדרום מזרח חאן יונס, שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל באירוע.

הפנטגון הודיע: צוללת טילים בליסיטיים ונושאת מטוסים בדרכם לאזור

במקביל, נמשכת ההיערכות למשתפה איראנית. הפנטגון הודיע במהלך הלילה כי בשיחה עם שר הביטחון גלנט הודיע שר ההגנה לויד אוסטין כי כוח הרתעה אמריקני נוסף עושה את דרכו לאזור בעקבות המידע המודעיני על הכנות איראניות למתקפה משמעותית נגד ישראל. אוסטין עדכן את גלנט כי הורה על שליחת צוללת הטילים הבליסטיים "USS GEORGIA" למזרח התיכון וכן על האצת נושאת המטוסים "לינקולן" שעושה את דרכה למזרח התיכון.

כזכור, אמש נחשף כי בקרב הקהילה המודיעינית בישראל התגבשה הערכה כי באיראן התקבלה החלטה לתקוף ישירות את ישראל והיא ערוכה לעשות זאת כבר בימים הקרובים, אפילו בטרם תחול הפסגה המדינית בנושא עסקת החטופים. מדובר בשינוי מהערכה של מערכת המודיעין לפיה איראן החליטה למתן משמעותית את תגובתה.

דובר צה"ל מדגיש: אין שינוי בהנחיות

בתגובה לדיווחים דובר צה"ל יצא אמש במסר מרגיע לציבור: "צה"ל ומערכת הביטחון עוקבים אחר האויבים שלנו וההתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על איראן וחיזבאללה, ומקיימים הערכת מצב כל העת. כוחות צה"ל פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה". עוד הוסיף תא"ל הגרי: "במידה ויהיה צורך בשינוי ההנחיות, נעדכן על כך בהודעה מסודרת בערוצים הרשמיים".