פאנליסטית הפטריוטים עתרה נגד חולדאי: "החלטה מפלה ופוגענית"

פאנליסטית "הפטריוטים" עירית לינור עתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים יחד עם עמותת "ראש יהודי" נגד האיסור של עיריית תל אביב לאפשר תפילות מאורגנות במרחב הציבורי ביום כיפור: "מנוגד לדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/24 12:56 ה באב התשפד

פאנליסטית הפטריוטים עתרה נגד חולדאי: "החלטה מפלה ופוגענית"
הפטריוטים, צילום: ערוץ 14

לאחר שעיריית תל אביב אסרה רשמית על תפילות או התכנסויות במרחב הציבורי, עמותת "ראש יהודי" עתרה יחד עם שורת תושבים בתל אביב ובניהם פאנליסטית "הפטריוטים" עירית לינור נגד ההחלטה. בעתירה שהוגשה הבוקר (ו') לבית המשפט לעניינים מנהליים, נכתב: "החלטת עריית תל אביב לאסור באופן גורף קיום תפילות במרחב הציבורי היא שלא כדין ודינה בטלות".

אין סמכות לאסור על העותרים להתפלל לפי כללי המסורת היהודית

ֿעוד נכתב בעתירה כי "סירובה של עיריית תל אביב להתיר לעותרים לקיים תפילות הלכתיות הכוללות הפרדה הלכתית באמצעות מחיצה בין גברים לנשים החפצים בכך ביום הכיפורים והקפות שניות במוצאי שמחת תורה בכיכר דיזנגוף בתל אביב או בסמוך לו - מנוגד לדין ודינו בטלות".

בעתירה נטען כי לעיריית תל אביב "אין סמכות לאסור על העותרים או על כל מי שחפץ בכך להתפלל במרחב הציבורי בהתאם לכללי המסורת היהודית הלכתית לרבות בהפרדה באמצעות מחיצה בין נשים לגברים ובכפוף לשמירה על הוראות כל דין וכל הוראה מינהלית האוסרת זאת היא בטלה".

החלטה מפלה, פוגענית ובלתי חוקית

לסיום סיכמו העותרים: "החלטת העירייה למנוע את תפילת כיפור במרחב הציבורי ובהמשך איסורים דומים היא החלטה מפלה פוגענית ובלתי חוקית. העותרים קוראים לבית המשפט הנכבד לבטל את ההחלטה ולאפשר לקהילה הדתית לקיים את תפילת יום כיפור והקפות שניות בשמחת תורה במרחב הציבורי".

"כפי שמותר לקהילות אחרות לקיים אירועים שונים במרחב הציבורי מבלי שאיש כופה עליהן כיצד לקיימם ושלא לקיימם באופן קטגורי במרחב הציבורי. לאור כל האמור לעיל מתבקש בביהמ שהנכבד להיענות לעתירה דחופה זו ולהורות כמבוקש בסעדים המבוקשים בראשיתה תוך מתיחת ביקורת שיפוטית על התנהלות המשיבה לתיקון דרכיה העותרים שומרים על זכותם להשלים את טיעוניהם במסגרת הדיון בעל פה בעתירה".

כזכור, עיריית תל אביב אסרה השבוע על תפילות במרחב הציבורי. במכתב שהתפרסם, נכתב מטעם העירייה כי היא לא רואה מקום להמשיך בפעילות של העמדת כיכרות ציבוריים לתפילה, כמו שהיה נהוג בימי הקורונה בכיכר דיזנגוף וכלל הבקשות לקיום תפילה או התכנסות אינן מאושרות יותר. המכתב הגיע לאחר בקשה של תושבת העיר לבצע אירוע במרחב ציבורי.

עימות בתפילת יום כיפור בשנה שעברה

תפילת יום הכיפורים שאירגן ארגון "ראש יהודי" מדי שנה בכיכר דיזינגוף עמדה בשנה שעברה בסימן שאלה גדול, זאת לאחר שהעירייה אסרה על קיום תפילה בהפרדה במרחב הציבורי של העיר וזכתה לגיבויו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהוגשה עתירה דחופה בנושא. למרות זאת, החליטו בארגון כי התפילה תתקיים כסדרה במסגרת ההלכה, אך סרבו לפרט כיצד. בפתח תפילות יום הכיפורים נרשמו עימותים לאחר שהתפילה התקיימה עם מחיצה מאולתרת.