קריאת המתווכות לחדש מגעים לעסקה: משלחת ישראלית בדרך לפסגה

מנהיגי קטאר מצרים וארה"ב בהודעה משותפת: הגיעה העת לחתום על הסכם הפסקת אש בעזה ושחרור החטופים. שלוש המתווכות קראו לקיום פסגה מדינית שתביא לחתימת העסקה. לשכת נתניהו: משלחת ישראלית תגיע לשיחות | הפסגה עתידה להתקיים בימים הקרובים בדוחא או בקהיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/24 07:29 ה באב התשפד

קריאת המתווכות לחדש מגעים לעסקה: משלחת ישראלית בדרך לפסגה
סינוואר ונתניהו, המתווכות קוראות לחתום את פרטי העסקה, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

העסקה לשחרור החטופים: מעט יותר מחודשיים מאז הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה מיוחדת על מתווה העסקה הנוכחי לשחרור החטופים בין ישראל וחמאס, מוציאות אמש (ה') שלוש המתווכות, ארה"ב, מצרים וקטאר, הודעה משותפת לפיה תתקיים פסגה מדינית בדוחא או בקהיר כדי לחתום את העסקה.

המתווכות מסרו: "הגיעה העת לחתום על הסכם הפסקת אש בעזה ושחרור החטופים. עבדנו במשך חודשים כדי להגיע להסכם מסגרת שעומד כעת על השולחן ונותר רק לסכם את הפרטים של יישומו. מוכנים להציג הצעה סופית לפתרון הבעיות שנותרו. קוראים לשני הצדדים להיפגש ב-15 באוגוסט בדוחה או בקהיר כדי לסגור את הפערים".

לשכת נתניהו: נגיע

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה זמן קצר לאחר מכן: "בעקבות הצעת ארצות-הברית והמתווכות, ישראל תשלח ב-15 באוגוסט את משלחת המשא ומתן למקום שייקבע, כדי לסכם את הפרטים ליישום הסכם המסגרת".

נתניהו בראיון למגזין טיים: "שחרור החטופים וניצחון במלחמה"

התגובות במערכת הפוליטית להוצאת המשלחת לפסגה טרם הגיעו, אך הן צפויות להיות חלוקות בין המסתייגים מהעסקה על פרטיה הנוכחיים לבין תומכי העסקה. כזכור, אמש פורסם ראיון שהעניק נתניהו למגזין טיים. כשנשאל האם יסכים לעסקת שחרור חטופים גם אם זו לא תוביל להשמדת חמאס בעזה השיב: "אני לא חושב. ואני חושב שיש הסכמה רחבה בישראל שאם נסכים לדבר כזה, דברים יחזרו על עצמם. יהיו שוב חטיפות ושוב שבעה באוקטובר, ואפילו דברים חמורים יותר".