מהומה בבג"צ: הדיון נקטע בעקבות קריאות | השופט תקף: "זה לא יכול להיעשות בבית המשפט"

בית המשפט העליון דן בעתירה של האגודה לזכויות האזרח בישראל לגבי מתקן המעצר של מחבלי החמאס בשדה תימן. הדיון נעצר לאחר שהתעוררה מהומה באולם בית המשפט אחרי שנוכחים בקהל החלו לצעוק לעבר השופטים: "בושה. תתביישו. העם הוא הריבון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 10:34 ג באב התשפד

מהומה בבג"צ: הדיון נקטע בעקבות קריאות | השופט תקף: "זה לא יכול להיעשות בבית המשפט"
בית המשפט העליון | , צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

בית המשפט העליון דן הבוקר (ד') בעתירה של האגודה לזכויות האזרח בישראל לגבי מתקן המעצר של מחבלי החמאס בשדה תימן. האגודה טוענת כי יש לסגור את מתקן הכליאה ולהשיב אותו לייעודו המקורי, בסיס צבאי.

"איפה החטופים? אונסים אותם עכשיו"

הדרישה לפנות את המתקן מגיעה לטענתם לאור הפרות זכויות אדם שמתרחשות במקום כנגד מחבלי הנוח'בה. הדיון נעצר לאחר שהתעוררה מהומה באולם בית המשפט אחרי שנוכחים בקהל החלו לצעוק לעבר השופטים: "בושה. תתביישו. העם הוא הריבון". עוד קראה הנוכחים לגבי מצב החטופים: "איפה החטופים? אונסים אותם עכשיו".

מחבלי נוחבה עצורים

מחבלי נוחבה עצורים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"אין מקום להפגנות בתוך בית המשפט"

השופט פוגלמן הגיב לסערה: "אנחנו מכבדים את הרצון להפגין אבל אין מקום להפגנות בתוך בית המשפט. במדינת ישראל בית המשפט יעבוד גם בזמן מלחמה". פוגלמן הורה על הפסקת הדיון והוצאת המוחים מהדיון. הדיון המשיך בדלתיים סגורות כאשר רוב הקהל שהיה בתחילת הדיון, הוצא מהאולם.

"זה לא יכול להיעשות באולם בית המשפט"

לאחר חידוש הדיון, פוגלמן המשיך ואמר: "אנחנו מחדשים את הדיון. מה שראינו עכשיו היה ניסיון למנוע דיון שיפוטי בבית משפט. אנחנו מאוד מכבדים את זכות ההפגנה של כל אדם במדינת ישראל אבל זה לא יכול להיעשות באולם בית המשפט בוודאי לא בצורה שמסכלת את ניהול הדיון".

עוד הוסיף ותקף: "‏אנחנו מחדשים את הדיון אני מודיע מראש שמי שינסה לשבש את הדיון בין הדרך של צעקות ובין בדרך אחרת יצטרך לצאת החוצה. בכל מקרה מי שאין לו יכולת לשבת בשקט, הדיון הזה משודר אפשר לראות אותו מכל מקום".