"מתי נשמעו האזעקות?": כתב ערוץ 14 חשף מידע ביטחוני ועורר סערה

הלל ביטון רוזן, כתבה הצבאי של ערוץ 14, כתב כי "לוחמינו החלו לפעול כעת במחנה ג'נין לסיכול טרור". עקיבא נוביק צייץ בתגובה כי "מי שאוהב את לוחמי צה"ל, לא חושף פעולה מסוערבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/24 17:45 א באב התשפד

"מתי נשמעו האזעקות?": כתב ערוץ 14 חשף מידע ביטחוני ועורר סערה
ערוץ 14, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הכתב הצבאי של ערוץ 14, הלל ביטון רוזן, צייץ במשך היום (ב') בפוסט ברשת ה-X שלו, כי לוחמי צה"ל החלו בפעילותם במחנה ג'נין, במטרה לסכל טרור. בתגובה לכך, עקיבא נוביק צייץ כי "מי שאוהב את לוחמי צה"ל, לא חושף פעולה מסוערבת", וכן העיתונאי אבישי גרינצייג תקף וכתב: "הציוץ הזה צויץ בשעה 16:03. גורם ביטחוני: הכוחות עדיין היו מסוערבים עד השעה 16:17. האזעקות בג׳נין החלו להישמע בשעה 16:12".

עקיבא נוביק

עקיבא נוביק, צילום: Hadas Parush/Flash90

ינון מגל: "אל תתיראי מן הפרושין"

ינון מגל, עמיתו בערוץ, הגן עליו וכתב בפוסט ב-X כי "אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן רקדני המה יפית שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס", ושילב תמונה מהטלגרם הערבי, בה רואים כי כבר ב-15:58 נכתב שם שיש "פעילות כיבוש" בעיר ג'נין. גם ביטון רוזן הגיב להם וכתב: "חבל שמי שמתדרך כתבים כאלה ואחרים על מנת לפגוע בי מטעה אותם וגורם להם לצאת מגוחכים, שוב ושוב. להלן הדיווח הערבי על פעילות לוחמינו מספר דקות לפני הדיווח שלי".

ינון מגל

ינון מגל, הגן על הכתב | צילום: תומר שלום

גרינצייג תקף בחזרה ושאל את ביטון רוזן: "1. האם ידידי ורעי באמת לא מצליח להבין את ההבדל בין הודעה שנכתבת בטלגרם מקומי-פלסטיני לבין פרסום של כתב צבאי ישראלי? 2. מתי נשמעו האזעקות במ"פ ג׳נין? 3. עד מתי היו מסעורבים? 4. האם ידידי ורעי ביקש, כפי שהחוק מחייב, את אישור הצנזורה לפני שפרסם אודות פעילות כוחות צה"ל בג'נין?".