מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מנכ"ל ארקיע: המשבר בטיסות לא עומד להסתיים

חברות התעופה הזרות מסרבות להגיע לארץ עקב המצב המתוח מול איראן, והחברות הישראליות נאלצות להגביר את הפעילות: "הישראלים עכשיו סומכים רק על חברות ישראליות. אין כמעט מושב אחד פנוי לחמישה ימים הקרובים"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 05/08/24 13:53 א באב התשפד

מנכ"ל ארקיע: המשבר בטיסות לא עומד להסתיים
ישראלים בנתב"ג, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ישראלים רבים נתקעו בימים האחרונים ברחבי העולם, לאחר שחברות התעופה איתן התכוונו לחזור לארץ ביטלו את הטיסות מחשש לתגובה איראנית. מנכ"ל חברת התעופה ארקיע, עוז ברלוביץ, מסביר ל"חדשות כיפה" כי הביטולים והשינויים עתידים רק להתגבר: "חוסר הרגיעה הזאת היא בעייתית. זה לא לטווח קצר".

הישראלים סומכים רק על חברות ישראליות

הישראלים שנכוו מביטולי הטיסות בחברות הזרות, עוברים לטוס בחברות הישראליות, ומורגשת עלייה דרסטית: "מרגישים שישראלים הרבה יותר רוצים לטוס איתנו. למדנו את זה ב-7 באוקטובר. אין לי כמעט מושב אחד פנוי לחמישה ימים הקרובים. הישראלים עכשיו סומכים רק על חברות ישראליות, כי הן לא מבטלות".

המצב המתוח דורש פתרונות יצירתיים. כך למשל בארקיע מנסים להגביר את הטיסות דווקא לקפריסין ולאתונה, שזו הנקודה הקרובה ביותר אליה מוכנות חברות התעופה הזרות להגיע: "מכיוון שרוב החברות ביטלו את כל הטיסות שלהן בכל העולם, אז אנחנו מעבים את הטיסות שלנו ללארנקה ולאתונה, כי משם קל לצאת וקל לחזור. אנחנו מנסים להוציא בין שלוש לארבע טיסות, ומנסים שבין כל חמש לשש שעות ינחת או ימריא מטוס".

מטוס ארקיע, שיתוף פעולה עם בנק הפועלים

מטוס ארקיע, שיתוף פעולה עם בנק הפועלים, צילום: Moshe Shai/FLASh90

המצב לא יחזור לעצמו בקרוב

ארקיע עצמם ספגו פגיעה אישית מהחברות הזרות. בשבוע שעבר הודיעו כי החברות שמפעילות עבורם מטוסים נטשו בפתאומיות עקב המצב. "יש חברות זרות שעובדות עבורנו, שהן תוספת לצי המטוסים שלנו, אחת אוקראינה ואחת בולגרית. שתי החברות עברו ללארנקה, עם כל הצוותים, וחברה אחת כרגע לא מוכנה לנחות בישראל" מסביר ברלוביץ. "כל זה משפיע על לוח הטיסות שלנו, כי אנחנו לא רוצים לבטל אף טיסה ורוצים להעביר את הכל למטוסים שלנו. יש קצת שינוי בלוח זמנים, אבל אנחנו מצליחים".

"חוסר הרגיעה הזאת, על אף שבינתיים לא קרה כלום, היא בעייתית. זה ימשיך וככה זה יראה לטווח ארוך. זה לא ייגמר בטווח קצר. אני לא פרשן צבאי, אבל אני לא רואה את זה נגמר בימים הקרובים" חוזה ברלוביץ. "זה טוב שיש חברות ישראליות שממשיכות לטוס. חברות תעופה ישראליות זה נכס למדינה, במיוחד בחודש העמוס הזה".