מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דרמה בצמרת חמאס: זה המועמד החדש לרשת את מקומו של הנייה

לאחר הדיווחים כי חאלד משעל יחליף את איסמעאיל הנייה בראשות הלשכה המדינית של חמאס, כעת עולה שמו של ראש מועצת השורא, אבו עמר חסן, לתפקיד - לפחות לתקופת מעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/24 19:38 כט בתמוז התשפד

דרמה בצמרת חמאס: זה המועמד החדש לרשת את מקומו של הנייה
אסמעיל הנייה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

שאלת הירושה בצמרת חמאס: לאחר שחוסל בטהרן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שאלת מחליפו בתפקיד נותרה פתוחה. שם חדש לרשת את הנייה בתפקיד, כך על פי דיווח באל מיאדין הלבנוני, הוא אבו עמר חסן, ראש מועצת השורא של חמאס.

דיווחים סותרים על זהות המחליף

כזכור, בסתירה לדיווח האחרון באל מיאדין, ברויטרס דווח בסוף השבוע האחרון כי המחליף של איסמאעיל הנייה, הוא מנהיג חמאס חו"ל חאלד משעל. משעל כיהן בתפקיד עד שנת 2017 והתפרסם בעולם לאחר שניצל בקושי מניסיון חיסול של סוכני מוסד ישראלים בירדן בשנת 1997.

חאלד משעל נושא נאום לרגל 25 שנה להקמת חמאס

חאלד משעל נושא נאום לרגל 25 שנה להקמת חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

חיסול הנייה - מטען שהוטמן שבועות מראש

מלבד שאלת היורש והתגובה האיראנית, ממשיכה גם שאלת האופן בו חוסל הנייה להעסיק את התקשורת בישראל ובעולם. לפי כמה גורמים איראניים ואמריקניים הנייה חוסל ממטען עוצמתי. המטען הוטמן בבית הארחה המאובטח של משמרות המהפכה חודשיים קודם לכן וברגע שהנייה הגיע למקום הנכון - המטען הופעל מרחוק וחיסל אותו יחד עם מאבטחו האישי. לפי הדיווח, הפיצוץ הרעיד את הבניין, ניפץ כמה חלונות וגרם לקריסה חלקית של קיר חיצוני, כך על פי דיווח של הניו יורק טיימס.