"גם במחיר מלחמה": המסר של איראן לקראת המתקפה על ישראל

בשבוע האחרון מאז חיסולם של פואד שוכר ואימסעיל הנייה, איראן ושלוחותיה בציר הרשע עמלים על תגובה ומתקפה נגד ישראל. גורמים דיפלומטיים שונים המקיימים שיח עם ההנהגה האיראנית בניסיון למתן את התגובה קיבלו תשובה שלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/24 17:54 כט בתמוז התשפד

"גם במחיר מלחמה": המסר של איראן לקראת המתקפה על ישראל
תהלוכת טילים איראניים. ארכיון, צילום: saeediex / Shutterstock.com

ההמתנה לתגובה בעקבות החיסולים: הוול סטריט ג'ורנל מדווח היום (א') כי גורמים דיפלומטיים ממדינות ערביות ומארה"ב מקיימים מאמצים לשכנע את ההנהגה האיראנית שלא לנקוט בתגובה מרחיקת לכת כנגד ישראל בתגובה לחיסולים האחרונים בכדי להימנע ממלחמה אזורית. האיראנים מצידם מאותתים שאין בכוונתם למתן את תגובתם - גם אם הדבר יוביל למלחמה בהיקף נרחב יותר.

מאותתים לנשיא החדש שמעוניין לחזק את היחסים עם המערב

כחלק מהניסיון להניא את איראן מלהגיב האופן שיסלים את המצב, פנה הממשל בארה"ב למדינות באירופה בבקשה שיפעילו גם הן לחץ על איראן. לצד המסר המרכזי שמאיים כי תגובה איראנית חריפה מדי עלולה לגרור מענה גם מצד האמריקאים, מנסים בארה"ב לאותת לנשיא איראן החדש, מסעוד פזשכיאן, כי תגובה איראנית עשויה לבודד אותו ואת מדינתו מהמערב.

איראן

איראן , צילום: שאטרסטוק

השערות שונות בנוגע למועד המתקפה האיראנית

קיימות הערכות שונות בנוגע להיערכות למתקפה איראנית בתגובה לחיסול מנהיג חמאס הנייה ורמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר. על פי שלושה גורמים אמריקאים וישראלים לרשת החדשות AXIOS, הצפי הוא שהמתקפה של האיראנים, כנראה בשיתוף פעולה עם החיזבאללה, יתבצע לכל הפחות ממחר.

מאידך, גורמי מודיעין מערביים מסרו ל-SKY NEWS ARABIA, כי מועד תקיפת איראן וחיזבאללה יתבצע דווקא בצום תשעה באב השנה, 12-13 באוגוסט. בעקבות הצום והמשמעות ההיסטורית של היום הזה, ייתכן והיום נבחר בשל הפגיעות והרגישות של העם בישראל.