בכיר בצבא ארצות הברית יגיע לישראל, גלנט: "מוכנים לעבור להתקפה"

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל מייקל קורילה, יגיע מחר לביקור בישראל | גלנט: "ערוכים חזק בהגנה ומוכנים לעבור במהירות להתקפה או לתגובה. אם האויב יעז לתקוף אותנו הוא ישלם מחיר כבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/24 16:29 כט בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 04/08/24 16:45

בכיר בצבא ארצות הברית יגיע לישראל, גלנט: "מוכנים לעבור להתקפה"
מייקל קורילה בביקור בישראל, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

ההיערכות לתקיפה האיראנית: מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל מייקל קורילה, יגיע מחר (ב') לביקור בישראל. הביקור מגיע על רקע ההיערכות הרחבה בישראל למתקפה שתגיע מצד איראן ושלוחותיה באיזור. נציין כי בליל התקיפה האיראנית הקודם שהה קורילה בירדן ולקח חלק בסיכולה. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים ב-20:00 התייעצות ביטחונית יחד עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בת"א.

גלנט: מוכנים לעבור להתקפה

שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס היום (א') להיערכות לקראת התקיפה ואמר: "בחנתי היום את היערכות הכוחות של צה"ל גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו ערוכים חזק מאוד בהגנה - ביבשה ובאוויר ואנחנו מוכנים לעבור במהירות להתקפה או לתגובה. אנחנו נגבה מחיר, כפי שאנחנו עושים בימים האחרונים מהאויב. אם הוא יעז לתקוף אותנו הוא ישלם מחיר כבד".

גלנט והלוי

גלנט והלוי, צילום: איתי קדם

אוגדה 162 ויחידת יהל"ם איתרו מנהרה בגובה 3 מטרים בציר פילדלפי

לפי הודעת דובר צה"ל, בתקופה האחרונה כוחות אוגדה 162 וכוחות יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית פועלים לאיתור והשמדת תוואי תת-קרקע במרחב פילדלפי ועד כה איתרו והשמידו הכוחות עשרות תוואים. בתחילת השבוע שעבר, באחד המבצעים לאיתור תת-קרקע במרחב פילדלפי, אותרה מנהרה על ציר פילדלפי בגובה שלושה מטרים. לאחר שהמנהרות שהתגלו ייחקרו, יפעלו בצה"ל להשמיד את כל תשתיות התת קרקע בציר פילדלפי.