מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רמז לבאות? הקריאה החריגה של הנשיא הרצוג לציבור

לאחר שביממה האחרונה חוסלו בכירי חמאס וחיזבאללה, נשיא המדינה יצחק הרצוג קורא לגלות עירנות ולשמור על דריכות. בנאום שנשא בטקס זיכרון בישיבת שעלבים אמר: "המערכה לא הסתיימה. קורא לגלות אחריות ודריכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 22:47 כה בתמוז התשפד

רמז לבאות? הקריאה החריגה של הנשיא הרצוג לציבור
הנשיא הרצוג, "קורא לגלות אחריות ודריכות", צילום: חיים צח, לע"מ

יממה לאחר חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר על ידי מדינת ישראל, ולאחר היוודע הבוקר על חיסול בכיר חמאס איסמעיל הנייה, נשא היום נשיא המדינה נאום בו קרה לשמור על ערנות ודריכות בעקבות המצב המתוח. הרצוג שהגיע לנאום בטקס זיכרון לנופלי אסון הנמר"ה ברפיח בישיבת שעלבים אמר בין היתר כי "אנחנו חייבים להיות ערוכים גם בעורף. אני קורא מכאן לאזרחי ישראל לגלות אחריות וערנות".

"אויבינו מאיימים להשמיד אותנו על העורף להיות חזק"

בנאומו הוסיף הרצוג והתייחס למתיחות הגוברת לאחר החיסולים ואמר: "אויבינו מאיימים להשמיד אותנו ובעת הזאת על העורף להיות חזק ומאוחד. כוחותינו משיבים מלחמה שערה בכל מקום ובכל זמן אבל אנחנו חייבים להיות ערוכים גם בעורף".

הנופלים באסון הנמר"ה ברפיח |

הנופלים באסון הנמר"ה ברפיח | צילום: דובר צה"ל

הדגיש את החשיבות באחדות: "די עם קמפיינים וסיסמאות"

בנאומו התייחס הרצוג בעקיפין גם למתיחות הציבורית ולפרשת שדה תימן והמחאות הקשות על חקירת הלוחמים: "האחדות הישראלית חשובה פי כמה בימים הללו, כשהאויב המר מבקש להשמיד את עם ישראל ואת מדינת ישראל. כולנו נגבר על האויב המר ביחד, באחדות".

מפגינים בבסיס שדה תימן

מפגינים בבסיס שדה תימן | צילום: Dudu Greenspan,Flash90

בסיום דבריו התייחס הנשיא גם לפוליטקאים: "אני קורא לכולנו ובמיוחד לנבחרי הציבור לשמור על הלכידות והאחווה הישראלית: זו לא העת ללכת על הראש אחד של השני. דיי עם קמפיינים וסיסמאות דיי עם השנאה, אפשר קצת להתאפק".