3 ספרים שהמשכתי לדבר עליהם גם שבוע אחרי שסיימתי לקרוא

יש ספרים שאפשר לסיים לקרוא אותם ולהמשיך הלאה ישר לספר הבא, ויש ספרים שנשארים אתכם גם ימים שלמים אחרי שהעמוד האחרון נסגר - הנה 3 דוגמאות מהסוג השני

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 31/07/24 16:29 כה בתמוז התשפד

3 ספרים שהמשכתי לדבר עליהם גם שבוע אחרי שסיימתי לקרוא
ספרים, צילום: polinaloves,Shutterstock

שעון הקיץ התחלף כבר מזמן והשבתות הארוכות נמשכות. אם גם אתם הבנתם שהשנ"צ דופק לכם את כל השינה במוצאי השבת, אתם חייבים למצוא ספר טוב לקרוא בסוף השבוע הקרוב. הנה שלושה ספרים שתגרמו לכל מי שסביבכם לשמוע שקראתם.

כאן ועכשיו

סנטה מונטיפיורי

דמנציה. איזה נושא מבאס לספר. כשראיתי במה מדובר לא חשבתי שאשרוד עד סוף הסיפור, אבל מצאתי את עצמי מסיימת את הספר תוך שבת אחת. אנחנו רגילים לקרוא על דמויות דמנטיות אבל כמעט אף פעם לא מהצד של מי שמתמודד עם המחלה, והפעם אנחנו נחשפים לעולמה הפנימי של מריגולד ושל משפחתה ועוברים יחד איתה את התהליך המפחיד, האיטי והכואב בסופו. גם הרבה אחרי שמסיימים, קשה שלא לחשוב על אלו שעוברים ממש את אותו הדבר במציאות.

תקציר על גב הספר: מריגולד ודניס הם זוג מאושר בסוף שנות השישים לחייהם. לאחר שנים של טיפול בכל הסובבים, ניהול חנות המכולת ותפעול סניף הדואר בכפר, מריגולד מוכנה להתחיל ליהנות מימי גיל הזהב עם בעלה בכפר האנגלי הפסטורלי שהקימו בו את ביתם. אמנם הבית מסרב להתרוקן - נוסף על אמה שעברה לגור איתם והבת הצעירה שלא חושבת לעזוב, גם הבת הבכורה חוזרת - אבל מריגולד נהנית מהקרבה המחודשת.

הבנות דייזי וסוז אמנם מתענגות על הנוחות הביתית המוכרת, אבל אט-אט הן מגלות שאמן כבר אינה כתמול שלשום. נכון, היא עדיין טובת לב ותמיד נכונה לעזור, אבל משהו בה השתנה, ולבני המשפחה קשה יותר ויותר להתעלם מכך. לראשונה בחייהם הם מוצאים את עצמם מטפלים במריגולד ולא להפך.

גם הקהילה המקומית מתגייסת לתמוך במשפחה האהובה, ויחד כולם מראים למריגולד שאיבוד הזיכרון הוא לא הדבר הנורא מכול כאשר את מוקפת אנשים שזוכרים וחוגגים את חייך בשבילך.

מחברת רבי-המכר סנטה מונטיפיורי טווה באמפתיה מארג משפחתי שובה לב ומרגש עד דמעות. זהו רומן מנחם ויפהפה, עם דמויות מקסימות שכמו קמות ויוצאות מבין הדפים וחודרות היישר אל תוך הלב.

כאן ועכשיו

כאן ועכשיו צילום: עברית

שירו של הלב

ג'ודי פיקו

עד שקראתי את הספר הזה לא ידעתי בכלל שיש דבר כזה "טיפול במוזיקה". עד שסיימתי את הספר כבר האמנתי בשיטת הטיפול הזו בכל ליבי. יש משהו נוגע כל כך בספר הזה, בדמותה של זואי, בהתפתחות המפתיעה, שקשה לי לשכוח גם שנים אחרי שפתחתי את הספר לראשונה. מי שאהב את "שומרת אחותי" של ג'ודי פיקו יאהב אותו יותר, ומי שלא התחבר - ילמד להתאהב בפיקו כעת.

תקציר על גב הספר: בעקבות סדרה של טרגדיות אישיות, זואי מתמסרת לקריירה שלה כמטפלת במוזיקה. כשחברוּת בלתי צפויה מלבלבת לסיפור אהבה, היא מתכננת חיים חדשים, אך לתדהמתה, כמה אנשים – אפילו אלה שהיא אוהבת וסומכת עליהם יותר מכול - לא רוצים לתת לזה לקרות.

שירו של הלב חוקר את הגבולות המטושטשים של זהות, אהבה, נישואים והורות. מה קורה כשהעולם החיצוני מערער באכזריות על הדבר הקרוב ביותר ללבך: המשפחה. ברומן חדש ונוקב זה, ג'ודי פיקו שוב מפליאה לחשוף את המתחים הנסתרים של החיים.

שירו של הלב

שירו של הלב צילום: עברית

המתיקות שבשכחה

קריסטין הרמל

קשה לצאת מאזור הנוחות. קשה לעזוב את כל מה שהתרגלת אליו מאז ומעולם, לקום ולצאת למסע. ובכל זאת הופ בוחרת לעשות זאת, בסופו של דבר, ומתגברת על כל הפחדים (ההגיוניים לגמרי) שמלווים אותה. הספר הזה לא רק רומנטי, שובר לב ומרגש, הוא גם מעורר הזדהות עם כל מי שקורא אותו - אפילו אם אף אחד מהמשפחה שלכם לא היה בשואה.

תקציר על גב הספר: מאפיית "כוכב הצפון" שבקייפ קוד עוברת מאם לבת במשפחת מֶק'קנה זה שלושה דורות. מאז שהיא זוכרת את עצמה, ריח הקינמון והחמאה ומלאכת הערבוב והאפייה סיפקו להופ מק'קנה־סמית מזור ועוגן, ייעוד ונחמה. אולם לאחר גירושיה, דומה שהקסם פג. הקשיים הכלכליים, תובענותה של בתה המרדנית והטיפול בסבתה האהובה חולת האלצהיימר מאיימים להכריע את הופ, ולראשונה בחייה היא תוהה אם תוכל להמשיך להחזיק במאפייה.

משהו חייב להשתנות, והשינוי מגיע מכיוון בלתי־צפוי: ברגע של צלילות, חושפת רוז, סבתה הדמנטית, סודות מעברה ושולחת אותה לפריז להתחקות אחר אותו עבר כשבאמתחתה רק רשימת שמות מסתורית. מסעה של הופ מוביל אותה דרך מסגד ובית כנסת אל סיפור שתחילתו בתקופת השואה, ואל אהבה הטומנת בחובה מסתורין רב. אם תאזור את האומץ להתמודד עם הסודות של משפחתה, עשויה הופ למצוא מחדש את האמון בעצמה ובדרך שבחרה.

המתיקות שבשכחה הוא סיפור של תקווה, אומץ ואמונה לאורך ארבעה דורות של נשים יוצאות דופן - סיפור משפחתי על אודות אהבה וכנות.

המתיקות שבשכחה

המתיקות שבשכחה צילום: עברית