דודו של אבינתן אור: העזתים ימסרו לנו את החטופים מרצונם בזכות החיסול

במשפחת החטוף לא חוששים שחיסולו של הנייה תוביל לפגיעה בחטופים ובעסקה לשחרורם, וטוענים כי זו הדרך הנכונה להביא לשחרורם - דווקא מצד האזרחים שמחזיקים בהם: "לא בונים על החמאס בכלל. החיסול הזה צריך להיות אבן דרך"

מוריה פריש מוריה פריש, חדשות כיפה 31/07/24 11:23 כה בתמוז התשפד

דודו של אבינתן אור: העזתים ימסרו לנו את החטופים מרצונם בזכות החיסול
אבינתן אור, צילום: באדיבות המשפחה

אזרחי מדינת ישראל התעוררו הבוקר לידיעה כי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה חוסל בלב טהרן. אך לאחר מספר רגעי אופוריה רבים החלו לחשוב כיצד המהלך הנועז ישפיע על 115 החטופים שעוד בעזה. בעוד האזהרות על כך שהמהלך יטרפד את האופציה להחזיר את החטופים במסגרת עסקה, דודו של אבינתן אור וחבר פורום תקווה טוען בשיחה עם "כיפה" כי "החיסול הזה הוא צעד לשחרור אבינתן והחטופים".

"אנחנו מרגישים יותר חוזק ואפקטיביות מצד ממשלת ישראל או הצבא", משתף שמעון אור. "אנחנו חושבים שהחיסול הזה הוא חלק מתהליך מחויב ומחייב של הפסקת החיזורים אחרי חמאס". לטענתו, המרדף אחרי עסקה רק מחזק את חמאס, ומדובר במהלך עקר לגמרי: "לחמאס אין שום מטרה להחזיר את החטופים, והוא לא יאפשר לעולם עסקה".

האסטרטגיה מאחורי החיסולים

"לכן מבחינתנו זה חלק ממהלך שנועד למעשה להפסיק לגמרי את הניסיונות חיזור האלה". הוא מסביר כי האקט של חיסול צמרת חמאס מאותת לעזתים כי ארגון הטרור איבד שליטה על עזה, ובכך "אנחנו נקבל המון אפשרויות חדשות לשיתוף פעולה, הלשנות וכל מיני עסקאות עם אנשים שמחזיקים את החטופים. לא נצטרך מבצעים הירואים כדי להביא גופות, אלא אנחנו נקבל אותם בדרך כזאת, כי השליטה של חמאס תתחיל להתפורר". כדי להגיע למצב כזה, בו העזתים ימסרו את החטופים מרצונם "אנחנו צריכים פשוט לדבר בצורה גלויה, ולעשות מהלכים כאלה בצורה ברורה ולא כל הזמן לשלוח משלחות".

הפגנה בעד העסקה, אמש

הפגנה בעד העסקה, צילום: Itai Ron,Flash90

יש חשש שבחמאס יפגעו בחטופים דווקא בגלל החיסול?

"החלטנו שאנחנו כמשפחה לא בונים על החמאס בכלל. כל ניסיון ללכת ולחזר אחרי חמאס, או לרצות אותם, לא יביא את החטופים. להפך, הוא ישאיר אותם שם. כל אלה שפוחדים מחמאס יגלו שהם הופכים להיות גם הם בני ערובה" הוא מתריע. "לא רק שהילדים שלהם, או הקרובים שלהם, הופכים להיות בני ערובה, גם הם הופכים להיות בני ערובה".

"אבן דרך למדינת ישראל"

"אני חושב שזה נאיבי לחשוב שבעקבות החיסול הזה חמאס יגיד 'אוקיי, בואו נשחרר את החטופים'" מדגיש שמעון אור, "אבל אין ספק שאם נתמיד בחיסולים האלה וניקח משילות, כל תושבי עזה יבינו שחמאס לא יהיה קיים ביום שאחרי, וזאת הדרך להביא לחטופים. כלומר חיסולי הבכירים זו טקטיקה, אבל צריך להיות מאחוריה גם אסטרטגיה" הוא מדגיש. "החיסול של הנייה צריך להיות אבן דרך למדינת ישראל להפסיק את החיזורים אחרי חמאס, ולקחת אחריות על החטופים בצורה עצמאית".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "המטה מחזק את צה"ל על הסיכולים הממוקדים החשובים שבוצעו בימים ובשבועות האחרונים ועל ההישגים הצבאיים בעשרת החודשים האחרונים בעזה. לישראל הישגים ביטחוניים משמעותיים, אך על מדינת ישראל לזכור כי לא ניתן יהיה להגיע לניצחון ללא מימוש הישגים אלו לצורך השבת כל החטופים הביתה. זו תכלית המערכה. זו המטרה המוסרית והלאומית העליונה והחשובה ביותר. מטה המשפחות מצפה מממשלת ישראל לנצל בדחיפות את הישגי צה"ל, להצהיר שפניה לעסקה ולהביא סוף סוף למימוש עסקת נתניהו במתווה שיזם נתניהו ואושר על ידי הנשיא ביידן, שתחזיר את כל 115 החטופים והחטופות הביתה".

לא יודעים כלום על אבינתן

על אף התקווה הגדולה שמביע שמעון, למשפחה עדיין אין שמץ ידיעה על מצבו של אבינתן: "אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו יודעים שהוא הלך חי, בריא ושלם. אנחנו לא יודעים מה קורה איתו, אין לנו ידיעה. אבא שלו הוא אחי התאום. אני חווה גם את הקושי וגם את הדרייב לפעילות בעיקר דרך הקשר החזק עם אחי ועם גיסתי דיצה. התחושות שלהם, הקושי שלהם, העוצמה והרצון לפעול בכל דרך כדי להחזיר אותו, זה המניע שלי. המניע והמנוע שלי".