ציטוט שבא בזמן הנכון עמיחי אליהו לצד היוע"משית: "אין מחאה אפקטיבית שלא מפריעה לסדר הציבורי"

בראיון ל-103FM התייחס השר עמיחי אליהו לנוכחותו בהפגנות בשדה תימן" "המאבטחים שלי היו מתואמים". אחר כך תקף: "ניתן את הגב כנגד אותם פקידים שעושים מה שבא להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 10:58 כד בתמוז התשפד

עמיחי אליהו לצד היוע"משית: "אין מחאה אפקטיבית שלא מפריעה לסדר הציבורי"
השר עמיחי אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראיון לרדיו 103FM התייחס היום (ג') שר המורשת עמיחי אליהו לנוכחותו בהפגנות בבסיס שדה תימן. בדבריו טען השר כי לא פעל בניגוד לחוק: "המאבטחים שלי היו מתואמים, נכנסתי בצורה מסודרת". כאשר נשאל האם פעל נכונה השיב: "כן. איך אמרה היועצת המשפטית לממשלה, אין מחאה אפקטיבית שלא מפריעה לסדר הציבורי, אי אפשר לעשות איפה ואיפה". כזכור, ביולי שעבר, במהלך ישיבת ממשלה שעסקה בהפגנות הענק נגד הרפורמה המשפטית, אמרה אז עו"ד גלי בהרב-מיארה כי "אין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי".

בהמשך המשיכה להתלהט השיחה בין השר והעיתונאי אודי סגל שהגיב לטענה: "אדוני אתה שר בממשלה, מחאה ציבורית זה נגד ממשלה". בתגובה השיב אליהו: "אני לא מוחה נגד הממשלה, אני מוחה נגד הפקידות שמשתלטת". לכך השיב סגל תוך שהוא מרים את קולו: "הפקידות הזו זה צה"ל שלנו, אתה פגעת אתמול בצה"ל תוך כדי מלחמה".

אודי סגל

אודי סגל, "אל תתחיל עם השטות הזו" | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאשר טען השר אליהו כי טענות דומות לא נשמעו כלפי סרבני המילואים ממחאות קפלן ענה סגל: "אל תתחיל עם השטות הזו". בסוף השיחה תקף השר אליהו את התנהלות הפצ"רית ופורום מטכ"ל: "היא הבעיה. היא ופורום מטכ"ל, הם לא ברוח של החיילים עד דרג מח"טים שרוצים להילחם ומוסרים את הנפש".

כזכור, אמש חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת פשטו על הבסיס בו מוחזקים מחבלי הנוח'בה בשדה תימן. תשעה לוחמי מילואים ששמרו על המחבלים עוכבו לחקירה. בחשד להתעללות חמורה במחבל, שפונה מהמקום במצב קשה עם פציעות חמורות בפי הטבעת. עם היוודע מעצרם של החשודים ולקיחתם לחקירה בבסיס בית ליד, התחוללו מהומות מחוץ לבסיסים שדה תימן ובית ליד בהם נכחו גם כמה פוליטיקאים.

היועמ"שית

היועמ"שית, "אין מחאה אפקיטבית שלא מפריעה לסדר הציבורי" | צילום: Miriam Alster/Flash90