מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לראשונה מאז השבעה באוקטובר - ברק חירם ייפגש עם תושבי בארי

לראשונה מאז פורסמו ממצאי התחקיר על הלחימה בבארי בשבעה באוקטובר, תא"ל ברק חירם ייפגש עם תושבי הקיבוץ. חירם צפוי להתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד אוגדת עזה וינסה לרכוש את אמונם של חברי הקיבוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 09:15 כד בתמוז התשפד

לראשונה מאז השבעה באוקטובר - ברק חירם ייפגש עם תושבי בארי
הרמטכ"ל ותא"ל חירם ברצועה, צילום: דובר צה"ל

תת אלוף ברק חירם עתיד להיפגש היום (ג') עם תושבי בארי, בפעם הראשונה מאז פורסם התחקיר הצה"לי על התנהלות הכוחות הלוחמים בקיבוץ. חירם שפיקד על הלחימה נוקה בתחקיר שקבע שהחלטותיו היו סבירות אך עד פרסום הממצאים קיבל ביקורות קשות על התנהלותו מצד תושבים בקיבוץ ובעוטף. על פי פרסום של ניצן שפירא מחדשות N12.

ממצאי התחקיר העלו כי פעל באופן סביר

כזכור, הביקורת על חירם נסובה בעיקר סביב החלטתו לבצע ירי טנק לעבר הבית של פסי בו התבצרו מחבלי חמאס כשעימם בני ערובה. בתחילה הביקורת העמידה לכאורה בסימן שאלה את מינויו לתפקיד מפקד אוגדת עזה, אך כאמור ממצאי התחקיר העלו כי חירם פעל באופן סביר לנוכח המציאות המורכבת.

תחקיר הקרב על בארי פורסם בתחילת החודש וחשף שורת מחדלים רבים של הצבא ביממת הלחימה הראשונה, ביניהם העובדה שהכוחות לא הצטרפו ללחימה עד השעה 13:30 בצהריים, וכן עצם כך שהלוחמים שהגיעו המתינו בשערי הקיבוץ, במקום להצטרף לתושבים. לאחר פרסומו התחוללה סערה כאשר בכירים ביחידת לוט"ר טענו כי בניגוד לנטען כנגדם, הלוחמים נכנסו תוך רבע שעה בלבד, ולא חיכו למפקד, אלא הוא שהמתין להם - ומספר דקות בלבד.