גוגל מתנצלת: תקלה גרמה להיעלמות סיסמאות של מיליוני משתמשי כרום

גם אתם משתמשים בדפדפן לשמור את הסיסמאות החשובות שלכם? כדאי שתחשבו על זה שוב. תקלה חמורה בדפדפן הפופולרי של גוגל גרמה להיעלמות סיסמאות של מיליוני משתמשים ברחבי העולם. גוגל מיהרה להתנצל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 15:53 כג בתמוז התשפד

גוגל מתנצלת: תקלה גרמה להיעלמות סיסמאות של מיליוני משתמשי כרום
סיסמאות בכרום, צילום: Anelovski,Shutterstock

גוגל התנצלה השבוע בפני משתמשי הדפדפן כרום בעקבות תקלה חמורה שגרמה להיעלמות סיסמאות של מיליוני משתמשים ברחבי העולם. התקלה, שהחלה לפני מספר ימים, השפיעה על כ-15 מיליון משתמשי Windows והותירה אותם ללא גישה לסיסמאות השמורות במנהל הסיסמאות של הדפדפן.

לפי הודעת החברה, הבעיה נבעה מ"שינוי בהתנהגות המוצר ללא הגנה מתאימה". התקלה הופיעה בגרסת הדפדפן של משתמשי Windows, ומנעה ממשתמשים למצוא סיסמאות שכבר נשמרו או לשמור סיסמאות חדשות.

גוגל מתקנת ומתנצלת

התקלה השפיעה על משתמשים רבים ברחבי העולם, כאשר רבים מהם מצאו את עצמם ללא גישה לחשבונות חשובים כמו דואר אלקטרוני, רשתות חברתיות ואתרי בנקאות מקוונת. גוגל סיפקה תחילה פתרון זמני שדרש מהמשתמשים להפעיל את הדפדפן עם דגל שורת פקודה מסוימת, אך לבסוף תיקנה את הבעיה באופן מלא.

כעת, כדי ליישם את התיקון, על המשתמשים פשוט להפעיל מחדש את דפדפן כרום. בהודעה שפרסמה גוגל, היא הודתה למשתמשים על סבלנותם והתנצלה על אי הנוחות שנגרמה בעקבות התקלה.

הזדמנות טובה לבדוק את הסיסמאות

אירוע זה מעלה שאלות חשובות לגבי אבטחת מידע ברשת ומדגיש את הסכנות שבהסתמכות על מנהל סיסמאות מקוון יחיד. אמנם מנהלי סיסמאות מובנים בדפדפנים הם נוחים מאוד לשימוש, אך הם עלולים לגרום לבעיות משמעותיות במקרה של תקלה או פריצה.

בעקבות המקרה, פרסמו מומחי אבטחת מידע המלצה למשתמשים לגבות את הסיסמאות שלהם באופן קבוע ולהשתמש באימות דו-שלבי בכל מקום אפשרי. זו גם הזדמנות טובה להזכיר לבחור סיסמאות קשות לפיצוח ולהימנע משימוש בתאריכי ימי הולדת.