"נחצה כל קו אדום ושחור": מנהיג העדה הדרוזית זועם

האירוע הקשה זעזע את מדינת ישראל כולה. הרצוג מסר מצרפת: "העולם לא יכול להמשיך להתבצר בשתיקתו" | ראש העדה הדרוזית זעם: "אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה על הדשא" | ובמערכת הפוליטית זעמו: "מלחמה בצפון עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/24 21:00 כא בתמוז התשפד

"נחצה כל קו אדום ושחור": מנהיג העדה הדרוזית זועם
זירת נפילת הרקטה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

האירוע הקשה היום (שבת) ביישוב הדרוזי מג'דל שאמס מסמל את שיא ההסלמה בצפון. לאחר חודשים ארוכים של שיגורים הלוך ושוב, הרקטה שהתפוצצה הערב במגרש הכדורגל והרגה עשרה צעירים, סימלה נקודת משבר עמוקה במדינה.

נתניהו בוושינגטון; הרצוג בצרפת

ראש הממשלה ונשיא המדינה נמצאים שניהם בחו"ל בשעה זו. ראש הממשלה ביצע הערכת מצב מוושינגטון אך הודיע שלא יקדים את טיסתו, ונשיא המדינה יצחק הרצוג מסר מצרפת: "הלב נשבר לנוכח האסון המזעזע והנורא בכפר הדרוזי מג׳דל שמס. אין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים הצעירים שאיבדו את חייהם על לא עוול בכפם. חיזבאללה שמחומש וממומן ע"י איראן לא מבחין בין ילד למבוגר. בין חייל לאזרח. בין יהודי למוסלמי או דרוזי או נוצרי. מחבלי חיזבאללה פגעו ורצחו היום באכזריות ילדים שכל חטאם היה שיצאו לשחק כדורגל. ולא שבו".

"העולם לא יכול להמשיך להתבצר בשתיקתו מול מתקפות הטרור של נסראללה שמגיעות בשליחות ציר הרשע באיראן. מדינת ישראל תגן בתקיפות על אזרחיה ועל ריבונותה. אני שולח תפילה להחלמת הפצועים, מחבק בדמעות את אחינו ואחיותינו האבלים במג׳דל שמס ומבקש לחזק אותם בשעה הקשה הזו לעמנו".

הרצוג ונתניהו, ארכיון

הרצוג ונתניהו, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ראש העדה הדרוזית: נחצה כל קו אדום ושחור

שיח׳ מופק טריף, ראש העדה הדרוזית, שיקף את זעזוע העדה: "אנחנו שרויים בהלם גדול מהטבח הנוראי שאירע הערב ביישוב הדרוזי מג'דל שמס במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל. אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה של הילדים וחלקיהם המרוסקים השרועים על הדשא. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי. מתוך ההלם והכאב הנוראיים האלה - אינני רוצה לאמר שום דבר נוסף עכשיו", סיים בכאב.

מזירת נפילת הרקטה

מזירת נפילת הרקטה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בן גביר: מלחמה בצפון עכשיו

במערכת הפוליטית זעמו וקראו לשים סוף למצב. כך למשל מסר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מאז ה-8 לאוקטובר אמרתי שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה בצפון וצריך להכריע את האויב - הפורומים של מקבלי ההחלטות נמנעו 10 חודשים מלהכיר בכך שאנחנו במערכה מול החיזבאללה.

"היום אף אחד, בשום פורום, כולל שר הביטחון שחתר רק להכלה מול החיזבאללה, לא יכול להתחמק מהמציאות המדממת - אנחנו במלחמה. אני קורא לראש הממשלה לכנס במיידית את הקבינט גם בטלפון מוצפן, שיקבל את ההחלטה שאני כבר תקופה ארוכה דורש - מלחמה בצפון עכשיו".