עמית סגל מתריע: "אין היערכות לתרחיש הזה"

הפרשן הפוליטי כותב בטורו השבועי כי יש אפשרות שבחודש נובמבר הקרוב תבחר קמלה האריס לנשיאות וכי במערכת הפוליטית הישראלית לא נערכים לכך: "למקרא הטקסטים, מטריד כישראלי לחשוב שהיא תהיה הנשיאה הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/24 12:42 כ בתמוז התשפד

עמית סגל מתריע: "אין היערכות לתרחיש הזה"
עמית סגל |, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

על רקע ביקורו של נתניהו בארצות הברית ופגישותיו עם הנשיא ביידן, סגניתו האריס והנשיא לשעבר טראמפ, הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר בטורו השבועי ב-"ידיעות אחרונות" כי בקרוב יכול להיבחר בארצות הברית נשיא דמוקרטי מהדור החדש של המפלגה, ללא "מחויבות רגשית לישראל", ואין לכך שום היערכות.

נתניהו וביידן

נתניהו וביידן, צילום: Marc Israel Sellem/POOLArie Leib Abrams/Flash90

הפרשן הפוליטי: "כישראלי, מטריד לחשוב שהיא תהיה הנשיאה הבאה"

מסקנה זו מגיעה לאחר שהפרשן הפוליטי קרא ראיון של סגנית הנשיא, המועמדת החדשה לנשיאות ארה"ב, לאחר פרישתו של ביידן מהמירוץ. סגל, הצהיר בטורו כי מטריד אותו לחשוב שקמלה האריס תהיה הנשיאה הבאה.

בראיון, האריס דואגת לאזרחים העזתים ובמיוחד למה שהם אוכלים. סגל טוען כי הסגנית מצטיירת "כמי שרואה את מלחמת עזה כשאלה מיקרוטקטית של סיוע, לא בהקשר הרחב של עימות בין איראן, רוסיה וסין לבין המערב".

סגל: הפגישות הנוכחיות של נתניהו עם מנהיגי ארה"ב - "שריד לעולם ישן"

סגל ממשיך וטוען כי ישנו סיכוי שהפגישות הנוכחיות של נתניהו עם מנהיגי ארה"ב הם: "שריד לעולם ישן". בנוסף הוא אומר שישראל של נתניהו מייחלת לניצחונו של טראמפ - "על כל בעיותיו". כמו כן, הוא מציין כי "שנים מדובר בישראל על הטווח הרחוק ביחסי ישראל-ארה"ב, שבו יהיה נשיא דמוקרטי מהדור החדש של המפלגה ובלי מחויבות רגשית לישראל". לבסוף הוא מגיע למסקנה כי "יש בערך 20 אחוז שהטווח הרחוק יגיע בנובמבר, והיערכות - אין".