מערך הסייבר הלאומי: זו המדינה העוינת שאחראית להפחדת המשלחת לאולימפיאדה

מערך הסייבר הלאומי חשף כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפצת המידע על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה: "קבוצת ההאקרים פירסמה ברשתות חברתיות מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 19:28 יט בתמוז התשפד

מערך הסייבר הלאומי: זו המדינה העוינת שאחראית להפחדת המשלחת לאולימפיאדה
צילום: shutterstock

בתום חקירה מקיפה, חשף היום (ה') מערך הסייבר הלאומי כי איראן עומדת מאחורי קמפיין השפעה חדש המנסה להטיל פחד על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז. במסגרת זו קבוצת ההאקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פירסמה מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה. המערך פועל להסרת הערוצים באמצעות יחידת הסייבר של פרקליטות המדינה. הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD.

"איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בכדי לקדם פעילות טרור"

ממערך הסייבר הלאומי נמסר: "המערך עובד מול הוועד האולימפי הישראלי ואגף הביטחון והחירום במשרד התרבות והספורט בהנחיות הגנה על חברי המשלחת". לדברי גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בין-לאומית א-פוליטית בכדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי על ישראל ועל זכותה להשתתף בתחרויות אלו".

שר התרבות: "ממשיכים בכל הכוח ושום דבר לא יעצור אותנו"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "שוב אנו נחשפים לניסיונות של ראש הנחש האיראני להלך אימים על ספורטאים וספורטאיות ישראליות ולהפעיל טרור פסיכולוגי בגרוש על המשלחת המדהימה שלנו. אנחנו כאן בפריז ממשיכים בכל הכוח ושום דבר לא יעצור אותנו - הספורטאיות והספורטאים מוכנים ונחושים מאי פעם להביא להישגים ומערך האבטחה שלנו מוכן לכל תרחיש. לא נרפה עד שנפיל את ראש הנחש האיראני".