מיליוני שקלים בשנה: הבשורה הגדולה של ערוץ 14 הגיעה מהכנסת

אושרה בכנסת הארכת תוקף ההקלות שניתנו לערוץ 14 בשנה וחצי נוספות. ההקלות שניתנו לערוץ כוללות פטור מדמי רישיון שנתיים והחובה לממן הפקות מקומיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 12:03 יט בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 25/07/24 12:33

מיליוני שקלים בשנה: הבשורה הגדולה של ערוץ 14 הגיעה מהכנסת
ערוץ 14, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

במליאת הכנסת אושר אמש (ד') בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הרשות השנייה שמאריך בשנה וחצי את תוקף ההקלות שניתנו לערוץ 14. הערוץ מוגדר מתוקף החוק כ"ערוץ זעיר" וככזה פטור לאורך תקופת המעבר שהוגדרה במקור לשש שנים וחצי משלל חובות המוטלות על ערוצים אחרים, דוגמת פטור מדמי רישיון שנתיים והחובה לתמוך ולממן הפקות מקומיות. החוק מאריך את תקופת המעבר ל-8 שנים.

ערוץ זעיר שמוביל בתחרות על הרייטינג

הפטריוטים

אולפן הפטריוטים, צילום: ערוץ 14

חלק מהביקורת על המהלך נסובה סביב העובדה שבמובנים רבים ערוץ 14 אינו נחשב ערוץ זעיר, וההקלות להן הוא זוכה מקנות לו שלא בצדק יתרון על פני ערוצים מתחרים. כך למשל על פי טבלאות הרייטינג ערוץ 14 הוא ממובילי הטבלה ונחשב לפופולארי ביותר. ההקלות להן זוכה הערוץ יכולות להגיע לשווי של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

"מה שלא עשה הציבור הישראלי, עשה מיליונר בשם ינון מגל"

במהלך הדיונים במליאת הכנסת עלה ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד ותקף את החוק ואת ערוץ 14: "מה שלא עשה כל הציבור הישראלי, עשה מיליונר בשם ינון מגל, שופר בן שופר, שנתן פקודה לפתוח את הכנסת ולדון בשאלה איך יכול הציבור הישראלי לעזור כלכלית לשני מיליארדרים כבדים".

לפיד התייחס לאחים מירלשוילי שמחזיקים בבעלות בערוץ 14 והוסיף: "משפחת מירשווילי היא הבעלים של ערוץ 14 ערוץ תעמולה שקרי, מסוכן, מוטה, נדבך מרכזי במכונת הרעל. אם רק היה אכפת לכם ככה מהחטופים ומעם ישראל מצבנו היה טוב בהרבה".