113 חטופים, שני ילדים ונעדרת אחת: תמונת מצב

115 חטופים עדיין מוחזקים בשבי חמאס, 41 מתוכם אינם בין החיים | 140 חטופים הוחזרו במהלך עסקת החטופים ומבצעים צבאיים | שלושה חטופים נורו בשוגג | בישראל עדיין לא יודעים מה עלה בגורלה של הנעדרת היחידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 10:19 יט בתמוז התשפד

113 חטופים, שני ילדים ונעדרת אחת: תמונת מצב
הפגנה לשחרור התינוק כפיר ביבס, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מספר ימים לאחר הטבח בעוטף עזה בשמחת תורה, שרר בלבול רב במדינה. מאות נעדרים נעלמו, וטרם היה ברור מי נחטף ומי מת. גם היום (ה'), תשעה חודשים לאחר מכן, טרם ידוע מה עלה בגורלה של נעדרת אחת: בלהה ינון מנתיב העשרה.

במבצעים ובעסקה: 140 הוחזרו לישראל

התמונה התבררה עם הזמן שחלף, והתגלה כי 251 בני אדם נחטפו לרצועה ב-7 באוקטובר. מתוכם חולצו והוחזרו 140 בני אדם, ביניהם חמשת החטופים שגופותיהם הוחזרו אמש. טרם העסקה הראשונה חמאס שחרר 4 חטופות, וצה"ל חילץ את החיילת אורי מגידיש. במהלך העסקה שוחררו 81 ישראלים ו-24 עובדים זרים שנחטפו. 21 חטופים שנרצחו על ידי חמאס חולצו על ידי צה"ל במהלך החודשים האחרונים.

בתוך 140 החטופים שהושבו לישראל, נספרים גם שלושת החטופים שהצליחו להימלט מהשבי, ונורו בשוגג על ידי כוחותינו. בנוסף, במהלך שני מבצעים הירואים, חולצו בשלום שישה חטופים שהוחזקו ברפיח ובנוסרייאת: לואיס הר, פרננדו מרמן, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר, שלומי זיו ונועה ארגמני.

115 חטופים עדיין בעזה

נכון לבוקר זה, 115 חטופים עדיין מוחזקים בעזה, מתוכם 41 חטופים אינם בין החיים. במספר זה נספרים גם הדר גולדין ואורון שאול שגופותיהם נחטפו במהלך מבצע צוק איתן. שני חטופים נוספים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, נחטפו גם הם לפני ה-7 באוקטובר ובישראל מעריכים כי הם עוד בין החיים.

מתוך 111 בני האדם אשר נחטפו ב-7 באוקטובר ועדיין נמצאים בשבי, ניתן לספור 94 גברים, 15 נשים ושני ילדים מתחת לגיל 5. 10 מהגברים הינם עובדים זרים מתאילנד, נפאל וטנזניה, ושלושה מהם אינם בין החיים.

משפחת ביבס

משפחת ביבס, צילום: מטה החטופים