הרב בני לאו נפרד: "המורה שלי לאהבת אדם"

אחרי ההודעה הקשה על מותו בשבי של אלכס דנציג, הרב ד"ר בני לאו ספד לו: "אהבת כל הבריות כולם, בגלל עצם היותם ברואים בצלם אלוהים - זה ערך שכמעט כל לומד תורה יודע לצטט ולשנן. אבל לחיות ככה, בפשטות ובטבעיות? זה אלכס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 19:35 טז בתמוז התשפד

הרב בני לאו נפרד: "המורה שלי לאהבת אדם"
הרב בני לאו, צילום: אביטל ליסקר

נציגי צה"ל הודיעו היום על מותו בשבי של אלכס דנציג ז"ל, תושב ניר עוז שנחטף מביתו בשבעה באוקטובר. דנציג היה מרצה להיסטוריה, והרב בני לאו למד אצלו. בפוסט שפרסם הרב הוא נפרד ממנו: "אלכס דנציג נרצח בשבי החמאס. רועדות לי האצבעות".

"הוא התעקש בכל הקורסים ביד ושם לספר על הטוב שבאדם, לראות את הניצוצות וללקט אותם לסיפור שלם"

"אלכס כבר לא ישוב. את התמונה שמצורפת כאן הנחנו בליל הסדר בכיסא הריק שהיה שמור לחטופות והחטופים. לנכדים שישבו סביב הכיסא סיפרתי על אלכס, המורה שלי לאהבת אדם. אהבת כל הבריות כולם, בגלל עצם היותם ברואים בצלם אלוהים - זה ערך שכמעט כל לומד תורה יודע לצטט ולשנן. אבל לחיות ככה, בפשטות ובטבעיות? זה אלכס", כתב הרב.

"הוא התעקש בכל הקורסים ביד ושם לספר על הטוב שבאדם, לראות את הניצוצות וללקט אותם לסיפור שלם. הוא לא הכחיש את הרוע ואת הכיעור אבל לא התמסר לו. זו הייתה שפה שלמה של איש מלא אהבת חיים, מלא שמחת חיים, מלא אמונה בכוח של החיים. וראו - איננו עוד. אתמול, בשיעור הבוקר, ציינו את יום הולדתו (76). וכעת כבה אורו. חושך מכסה ארץ".