כרמלה מנשה תבעה את צמד שדרני הרדיו וזכתה במאות אלפי שקלים

כרמלה מנשה, הפרשנית הצבאית של כאן רשת ב, זכתה בתביעתה בגין הטרדה מינית נגד רדיו צפון והמגישים עופר דומינגז והראל סלוצקי: "גם השפלה מינית באמצעות שידורי רדיו או באינטרנט היא הטרדה מינית אסורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 19:05 טז בתמוז התשפד

כרמלה מנשה תבעה את צמד שדרני הרדיו וזכתה במאות אלפי שקלים
כרמלה מנשה, צילום: Yonatan Sindel,Flash 90

כרמלה מנשה, הפרשנית הצבאית של כאן רשת ב, זכתה בתביעה שהגישה נגד רדיו צפון והמגישים עופר דומינגז והראל סלוצקי בגין הטרדה מינית, כך על פי פסק דין שניתן היום (ב') בבית הדין המחוזי בתל אביב. בכתב התביעה שהגישה מנשה נכתב כי המגישים הציגו אותה, במהלך שידור תוכניתם ברדיו, כמי שמשיגה את מקורותיה באמצעות מעשים מיניים.

פיצויים בגובה 600 אלף שקלים

בית המשפט קבע כי במעשיהם רדיו הצפון והמגישים הטרידו מינית את כרמלה מנשה והשפילו אותה בצורה בוטה ומכוערת ופסק כי הם ישלמו לה פיצוי בגובה חצי מיליון שקלים, ועוד מאה אלף שקלים הוצאות משפט. בפסק הדין הדגיש בית המשפט כי על פי החוק למניעת הטרדה מינית ביזוי והשפלה מיניים אינם ביטוי המוגן על ידי הזכות לחופש הביטוי, ומטרידים מינית אינם יכולים להסתתר מאחורי טיעונים של סטירה והומור.

שידורי רדיו, אילוסטרציה

שידורי רדיו, אילוסטרציה , צילום: shutterstock

כרמלה מנשה מסרה: "אני שמחה על פסיקת בית המשפט שקבע קו גבול ברור לאמירות שיש בהן פגיעה מינית של ממש, גם אם נאמרות שלא בפניו של אדם ובמהלך שידורים ברדיו. זה מסר ברור ויישום של חוק הטרדה מינית שמותאם למציאות של ימינו".

"גם השפלה מינית באמצעות שידורי רדיו או באינטרנט היא הטרדה מינית אסורה"

עו"ד עופר רון שייצג את מנשה אמר לאחר מתן פסק הדין: "אני מקווה שפסק כזה ישפר את השיח הציבורי בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ויבהיר שכל אדם שייחוס באמצעות ביטויים מיניים באדם כלשהוא ישלם על כך מחיר גם אם הוא שדרן או עיתונאי".

ד"ר אורית קמיר, שניסחה את החוק למניעת הטרדה מינית מבהירה כי: "חשיבותו הגדולה של פסק הדין היא בכך שהוא מוציא לראשונה מן הכוח אל הפועל שתי נקודות הגלומות בחוק. האחת שביזוי והשפלה של אדם על רקע מינו, מיניותו או נטייתו המינית אסורים בין שהוא נוכח במקום הביזוי, ובין שאיננו נוכח שם פיזית. לכן גם השפלה מינית באמצעות שידורי רדיו או באינטרנט היא הטרדה מינית אסורה. הנקודה השנייה היא שגם אם ההטרדה המינית נעשית באמצעות דמות שאיננה המוטרדת עצמה, אך היא דומה לה, ונוצרה, למשל, באמצעות חיקוי קולי (או בינה מלאכותית)".