סקר: רוב המגזר הדתי לאומי מתנגד לעסקת חטופים

מסקר שנערך בשבוע האחרון עולה כי רוב גדול בציונות הדתית מתנגד לעסקת חטופים כפי שהוצגה במתווה האחרון. עוד עולה מהנתונים כי ככל שרמת הדתיות גבוהה יותר, כך ישנו סיכוי גבוה יותר להתנגדות לעסקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 17:00 טז בתמוז התשפד

סקר: רוב המגזר הדתי לאומי מתנגד לעסקת חטופים
מפגינים במחאה למען עסקת חטופים |, צילום: Gili Yaari,FLASH90

רוב גדול בציונות הדתית מתנגד לעסקת חטופים כפי שהוצגה במתווה האחרון. כך עולה מסקר חדש של מכון הסקרים מאגר מוחות בראשות פרופסור יצחק כ"ץ, שהוזמן על ידי גורמים במגזר הדתי לאומי ונערך בשבוע החולף. כך פורסם היום (ב') בישראל היום.

במתווה המוצע תמכו רק 17% מבני הציונות הדתית

הסקר בדק רמת תמיכה בציונות הדתית בנוגע למתווה המוצע בימים אלה, הכולל שחרור של כ-1,000 מחבלים, מתוכם כ-100 עם דם על הידיים, עצירת המלחמה ל-6 שבועות, חזרת עזתים לצפון הרצועה ובתמורה לקבל 40 חטופים וחטופות הכוללים מבוגרים, חולים, נשים וחיילות. מהסקר עולה כי 59% מהמגזר הדתי לאומי מתנגדים להצעה. במתווה המוצע תמכו רק 17% מבני הציונות הדתית, ו-24% ענו שאינם יודעים אם הם תומכים או שלא.

אם תרצו

אם תרצו, ארכיון | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ככל שרמת הדתיות גבוהה יותר, כך ישנו סיכוי גבוה יותר להתנגדות לעסקה

בנוסף, הסקר בדק האם רמת הדתיות קשורה לתמיכה או להתנגדות בעסקה. מהנתונים עולה כי ככל שרמת הדתיות גבוהה יותר, כך ישנו סיכוי גבוה יותר להתנגדות לעסקה. פירוט התשובות מראה כי 72% מהציבור הדתי לאומי תורני מתנגד לעסקה לעומת 57% מהציבור הדתי לאומי הכללי, ולמול 40% מהציבור הדתי לאומי ליברלי.

"מצווה להציל שבויים, אך לא במחיר של סיכון כלל ישראל"

נזכיר היום פורסמה דעת תורה של רבנים מהציונות הדתית המתנגדים לעסקה וכותבים כי "המחירים הנדרשים לשחרור החטופים מסכנים את כל אזרחי המדינה, זקנים עם נערים טף ונשים". הרבנים כתבו כי מצוות פדיון שבויים היא בין החשובות והגדולות בתורה, אך לפי בירור של הרב שאול ישראלי נקבע כי מצווה להציל שבויים אך לא במחיר של סיכון כלל ישראל.