מתעלם מארה"ב, יורד על ישראל: מזכ"ל האו"ם במופע צביעות נוסף

זמן לא רב לאחר התקיפה הישראלית בתימן, מזכ"ל האו"ם בהודעה "מודאגת" מההסלמה במזרח התיכון: "מודאג עמוקות מהדיווחים על תקיפה אווירית בנמל חודיידה ובסביבתו" | זאת על אף התקיפות הרבות של בריטניה וארה"ב באזור בחודשים האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/24 20:25 טו בתמוז התשפד

מתעלם מארה"ב, יורד על ישראל: מזכ"ל האו"ם במופע צביעות נוסף
מזכ"ל האו"ם גוטרש, צילום: צילום מסך מיוטיוב

לאחר התקיפה הישראלית בנמל חודיידה מזכ"ל האו"ם "מודאג" מההסלמה בין ישראל והחות'ים. הודעתו של המזכ"ל מגיעה לאחר התקיפה הישראלית בלבד, זאת על אף שבחודשים האחרונים תקפו ארה"ב ובריטניה בתימן פעמים רבות.

גינה את החות'ים

אמש (שבת) הוציא מזכ"ל האו"ם הודעה לפיה הוא: "מודאג עמוקות מהדיווחים על תקיפה אווירית בנמל חודיידה ובסביבתו". בהודעה ביקש מזכ"ל האו"ם לפנות לכל המעורבים וקרא: "להימנע מתקיפות שיכולות לפגוע באזרחים ובמתקנים אזרחיים".

כזכור התקיפה הישראלית בנמל חודיידה הגיעה בתגובה לכטב"ם ששיגרו החות'ים לעבר ישראל, שיגור שגבה את חייו של יבגני פרדר ז"ל תושב ת"א. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש גינה את התקיפה החותי'ת והפגין גם אז דאגה וחשש מהסלמה אזורית.

"לא התרחשה בוואקום"

למרות הגינויים השווים לכאורה, ההודעה שמגיעה רק אחרי התקיפה הראשונה של ישראל בתימן, מחשידה. כזכור, גוטרש נחשב לתקיף ומוטה כנגד מדינת ישראל בעיני רבים בעיקר על רקע אמירתו מראשית ימיה של המלחמה כי מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר "לא התרחשה בוואקום".