"יקפיד על קדושת השבת": הרצוג ישתתף באולמפיאדה בסופ"ש - כך לא יחלל אותה

נשיא המדינה יצחק הרצוג ייצג את ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. הטקס צפוי להתקיים ביום שישי בערב וכדי שלא לחלל שבת הודיע הנשיא כי יחזור בחזרה מן הטקס ברגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/24 17:50 טו בתמוז התשפד

"יקפיד על קדושת השבת": הרצוג ישתתף באולמפיאדה בסופ"ש - כך לא יחלל אותה
הרצוג, צילום: kovop,Shutterstock, Yonatan Sindel/Flash90

לקראת פתיחת האולימפיאדה בפריז, נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא ביום רביעי 24 ביולי, לאיטליה ולצרפת וייצג את מדינת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים לשנת 2024. מלבד פגישות מדיניות שיקיים עם מנהיגים זרים בהם ראש ממשלת איטליה, נשיא צרפת וראש ממשלה הולנד, הנשיא מתכנן לבקר את המשלחת הישראלית בכפר האולימפי ואף לחזור ברגל מטקס הפתיחה בשישי בערב כדי לא לחלל שבת.

"כדי להקפיד על קדושת השבת"

במסגרת ביקורו של נשיא המדינה במבנה הישראלי בכפר האולימפי, מתכנן הנשיא לערוך עם חברי המשלחת טקס לזכר נרצחי הי"א באולימפיאדת מינכן ואף לקבוע במבנה מזוזה. בנוסף, ביום שישי בערב מתוכנן להתקיים טקס פתיחת המשחקים האולימפיים לשנת 2024 על נהר הסיין. מבית הנשיא נמסר: "כדי להקפיד על קדושת השבת יצעדו הנשיא ורעייתו חזרה מטקס הפתיחה".

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג | צילום: חיים צח, לע"מ

"המשימה לנגד עיני, ואני יודע שככה גם הספורטאים שלנו מרגישים"

בהתייחסות לקראת נסיעתו לאולימפיאדה מסר נשיא המדינה הרצוג הצהרה וביקש לחזק את חברי המשלחת: "דווקא בעת הזאת חשוב שמדינת ישראל תופיע במלוא עוזה וכוחה בכל במה עולמית, ובמיוחד בבמה חשובה כמו האולימפיאדה. אנחנו חושבים כל שניה על החטופים ומשפחותיהם. זו המטרה והחובה העליונה שלנו כמדינה – לא לשכוח לרגע ולפעול כל העת לשחרורם, בארץ ובחו"ל. אני יוצא לביקור המדיני הזה כשהמשימה הזאת לנגד עיניי, ואני יודע שככה גם הספורטאים שלנו מרגישים.