"בלוט הוא פוקס 2?": האלוף בוגר מכינת עלי נכנס לתפקיד - וכבר חוטף

אלוף פיקוד מרכז הנכנס אבי בלוט נושא על גבו את התואר המחייב של האלוף הראשון בוגר מכינת עלי, ושורת החלטות שקיבל עם כניסתו לתפקיד מעוררות סערה: "ספרו לי עוד להשפיע מבפנים" | ואיזו החלטה הקימה עליו את שלום עכשיו?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/07/24 13:05 יב בתמוז התשפד

"בלוט הוא פוקס 2?": האלוף בוגר מכינת עלי נכנס לתפקיד - וכבר חוטף
אבי בלוט ויהודה פוקס בטקס חילופי המפקדים, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

לפני עשרה ימים הסתיימה כהונתו הסוערת של אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס. בנאום מעורר מחלוקת הוא תקף את "הפשיעה הלאומנית" וטען כי הנהגת המתנחלים אימצה את דרכי האויב. מי שירש אותו הוא אלוף אבי בלוט, אלוף ראשון משורות מכינת עלי, שכבר בימיו הראשונים חוטף ביקורת מגורמי ימין שונים.

"הבחירה היא בידיים של האלוף בלוט אם להיות חלק מהמהלך של שיבת עם ישראל לארצו או להילחם בזה"

האלוף בלוט כיהן כמפקד אוגדת יהודה ושומרון במשך שנתיים, עד לשנה שעברה, ועד למינוי כאלוף פיקוד המרכז שירת כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. בהחלטה שלא עברה יפה בקרב אנשי הגבעות, החליט בלוט להגיש ערעור נגד החלטת ועדת הערעורים בבית המשפט הצבאי שהורתה על קיצור הצו המנהלי שהוצא נגד אריאל דנינו עוד בתקופת פוקס.

אריאל דנינו

אריאל דנינו צילום: באדיבות המשפחה

בציוץ ברשת X כתב דנינו: "אחרי שבית המשפט הצבאי קיצר את ההרחקה המנהלית שלי כדי שילדיי יוכלו לחזור לבית הספר ואני אוכל לחזור ללמוד באוניברסיטה - האלוף החדש לא מרוצה מהאפשרות הזאת והוא הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי כדי להמשיך להתעלל בי, באשתי ובילדיי. ספרו לי עוד על להשפיע מבפנים". בהודעה מטעמו נכתב כי "הבחירה היא בידיים של האלוף בלוט אם להיות חלק מהמהלך של שיבת עם ישראל לארצו או להילחם בזה כמו קודמו בתפקיד".

בהחלטה נוספת נגד אנשי הגבעות, ביום חמישי לפני כשבוע נמסר צו הרחקה לאיתיאל בן צרויה, תושב גבעת צור הראל בבנימין, גבעה שפונתה בתחילת החודש. עוד החלטה שזכתה להתקפות היא הסרת מחסום בין עינב לקרני שומרון, סמוך לכפר ראמין, מחסום שהוצב אחרי רצח אלחנן קליין תושב עינב בחודש נובמבר האחרון. "האם בלוט הוא פוקס 2?", כתבו בארגון תורת לחימה.

שלום עכשיו תקפו את בלוט: "תת אלוף מתחנף לפורעי החוק שהוא אמון עליהם"

מהצד השני, אפשר למצוא התקפות שחטף בלוט מהצד השמאלי במפה. מהלך אנקדוטלי מתקופת כהונתו כמפקד אוגדת איו"ש הוא בחירתו להעניק את הספר "שלנו בטאבו - סודותיהם של גואלי הקרקעות מאברהם אבינו ועד להתיישבות הצעירה" מאת ליאור זברג כשי למפקדי החטיבות.

אבי בלוט בטקס הענקת הדרגות

אבי בלוט בטקס הענקת דרגות אלוף צילום: דובר צה"ל

"כדי לעמוד במשימת ההגנה באיו"ש לא מספיק להיות עם 'סכין בין השיניים', אלא יש צורך לייצר שיתופי פעולה רבים ואף להיות מקצועי ובעל ידע בתחומים רבים. תחום ההתיישבות ומעמד הקרקעות הוא אחד מהתחומים שהידע בהם נדרש בכדי לייצר שלמות משימתית", כתב בלוט. בשלום עכשיו תקפו את הבחירה בספר וכתבו: "תת אלוף מתחנף לפורעי החוק שהוא אמון עליהם. אחרי שהמתנחלים הקימו לעצמם מדינה בשטחים, הם משתלטים על שלנו".

נאומו של אבי בלוט בטקס כניסתו לתפקיד: