מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לאחר חיסול בכיר הג'יהאד: דיווחים על חיסול נוסף בלבנון

צה״ל ושב"כ חיסלו את אחראי הכוח הימי בעיר עזה של הג'יהאד האיסלאמי ומחבל נוסף מהארגון שהשתתף בטבח הרצחני בשבעה באוקטובר | בלבנון, צה"ל חיסל בכיר בארגון טרור במחוז אל בקאא| לוחם צה"ל נפגע מ-RPG לעבר הציר ההומניטרי בזמן העברת סיוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 08:11 יב בתמוז התשפד

לאחר חיסול בכיר הג'יהאד: דיווחים על חיסול נוסף בלבנון
הלווי של פעילי ג'יהאד איסלמי, ארכיון, צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

חיסולי הבכירים נמשכים: לפי דיווחים בלבנון, אבו מחמוד מוחמד ג'בארה, מנהיג בארגון חמאס חוסל הבוקר (ה') בלבנון על ידי צה"ל. לפי הדיווח, חיל האוויר תקף את המכונית של הבכיר במחוז אל בקעא שבדרום מזרח לבנון.

דובר צה"ל אישר את הדיווח ומסר: "מוקדם יותר היום צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב הבקאע, וחיסל את מחמד ג׳בארה, מחבל המשויך לארגון הטרור חמאס בלבנון.
כחלק מתפקידו ג׳בארה היה אמון על קידום והוצאה לפועל של מתווי טרור ושיגורים מלבנון לשטח ישראל, חלקם בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור הג׳מאעה האסלאמית בלבנון".

בהכוונה מודיענית של שב"כ, אמ"ן וחיל הים, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל אנס מראד, אחראי הכוח הימי במרחב העיר עזה של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי.

בתקיפה נוספת, כלי טיס של חיל האוויר, תקף בהכוונת אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום וחיסל את המחבל אחמד אלמצרי, אשר משויך גם הוא לג'יהאד האיסלאמי והשתתף בטבח הרצחני שביצעו ארגוני הטרור בעוטף עזה בשבעה באוקטובר. בנוסף, המחבל אחראי למספר רב של שיגורים שחצו ממרחב ש׳גאעיה לעבר יישובי הדרום.

לוחם צה"ל נפגע מירי RPG - בזמן העברת הסיוע ההומניטרי

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו ביממה האחרונה מספר פירי מנהרות במרחב רפיח, ובשיתוף עם חיל האוויר חיסלו מספר מחבלים שהיוו איום על כוחותינו במרחב. אתמול (ד'), מחבלים מארגון הטרור חמאס ירו טיל RPG לעבר כוחות צה"ל בעומק הציר ההומניטרי בזמן שנסעו בו משאיות סיוע. כוחות צה"ל פעלו במרחב לסיכול החוליה.

משאיות אספקה בעזה

משאיות אספקה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

כתוצאה מהירי, לוחם צה"ל מחטיבת גבעתי נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. בעקבות הירי, הציר ההומניטרי נסגר למספר שעות ולאחר מכן הפצת הסיוע בציר ההומניטרי חזרה לשגרה. צה"ל באמצעות המתפ"ש ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי על מנת לאפשר את מתן הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה.