לאחר מבצע שחרור החטופים: המדינה בצ'ופר ענק ללוחמי הימ"מ

לאחר שורה של מבצעים נועזים, הוחלט במשטרה ובמשרד האוצר להעלות את שכרם של לוחמי היחידה המיוחדת למאבק בטרור. מתווה השכר החדש יכלול עלייה של עשרות אחוזים, ויהיה כ-30 אחוז מעל הממוצע

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/24 21:18 יא בתמוז התשפד

לאחר מבצע שחרור החטופים: המדינה בצ'ופר ענק ללוחמי הימ"מ
לוחמי הימ"מ בפעולה, צילום: דוברות המשטרה

שורת המבצעים המיוחדים של הימ"מ לפני המלחמה ובמהלכה מוכרים בכל בית בישראל. אחד מהמבצעים המפורסמים ביותר הוא מבצע שחרורם של ארבעת החטופים משבי החמאס לפני מספר שבועות. כהוקרה על פעילותם, החליטה המדינה להעלות את שכרם בעשרות אחוזים.

מתוך הוועדה

מתוך הוועדה צילום: דוברות

מתווה שכר חדש ומשופר

לאחר עבודת מטה בה נטלו חלק נציגי האוצר,המשרד לבל"מ ומשטרת ישראל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי סיכמו על מתווה שכר ייחודי ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל. מתווה השכר מורכב משלושה רבדים: תוספות שכר, רמת פעילות ייחודית עבורם ומענקי שימור והתמדה. המתווה כולל תוספת של עשרות אחוזים בשכרם, מעל 30 אחוז בממוצע.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "במלחמה עם ישראל נחשף לגבורתם ולמקצועיותם של לוחמי הימ"מ במלוא תפארתם, מדובר באחת היחידות הטובות בעולם בתחום הלוחמה בטרור. לוחמי הימ"מ מבצעים במשך שנים רבות פעילויות אמיצות ומשמעותיות כנגד הטרור. בפעילותם, לוחמי הימ"מ מצילים חיי אדם בכל יום ומאז פרוץ המלחמה, בכל רגע. גבורתם מוכרת בכל בית בישראל וכל אזרח ואזרחית ישראלי מצדיעים לגיבורים שלנו. מפקד היחידה לא יכל להיות איתנו, כי הוא עסוק ברגעים אלו ממש בביטחון ישראל. תודה לך ולכל הלוחמים שלך על עבודתכם לילות כימים על הגנת המולדת".