צפו "אל תתחצף": מפקד המשטרה הבכיר הרחיק את העולה מהר הבית - בגלל שאלה שלא אהב

לאחר שהחל לצלם בשטח הר הבית, מפקד יחידת מקומות קדושים הרחיק עולה מקבוצתו והוציא אותו מהר הבית: "השוטרים שומרים על המתפללים ועושים עבודה טובה, אך משום מה המפקדים שלהם חסרי הרסן מאבדים עשתונות". במשטרה הגיבו: "הקניט והפריע לקצין משטרה בעבודתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/24 21:15 יא בתמוז התשפד

"אל תתחצף": מפקד המשטרה הבכיר הרחיק את העולה מהר הבית - בגלל שאלה שלא אהב
מפקד הימ"ק עם קבוצת עולים להר הבית, צילום: בידינו למען הר הבית

סגן ניצב אייל אברהם, מפקד יחידת מקומות קדושים במשטרה, נכח אמש (ג') בזמן עליית הצהריים של יהודים להר הבית, ובעת שחלק מהעולים קיימו תפילת מנחה שהתקיימה בהר התעמת עם אחד העולים לאחר שהאחרון החל לצלם את פעילותו. בתיעוד האירוע נראה הקצין הבכיר כשהוא מורה לסלק את אותו עולה, פעיל הר הבית אברהם פועה ללא סיבה נראית לעין כשהוא טוען ל"הפרעה בתפקיד". יתר על כן, הקצין הורה לזמן את הפעיל לשימוע על מנת לדון בסילוקו מההר.

"מקווה שאתה מצלם שאנחנו לא מתירים תפילת יהודים בהר הבית"

במהלך התפילה החל פואה, לצלם את קצין המשטרה כשחשד שזה מתנכל לקבוצת העולים. בתגובה ניגש אליו סנ"צ אברהם ואמר לו "מקווה שאתה מצלם שאנחנו לא מתירים תפילת יהודים בהר הבית, הכל בסדר". בתגובה פנה אליו פואה בשאלה "אתה מפקד יחידת המקומות הקדושים של מי?" סנ"צ אייל שלא אהב את השאלה טען שפואה מפריע לו במילוי תפקידו, הורה לו להשתתק או שיצא החוצה מהר הבית, ואכן הוציא אותו ודאג לזמן אותו לשימוע לקראת הרחקה של מספר חודשים מההר.

מסמך המתאר את הרחקת פואה מהר הבית |

מסמך המתאר את הרחקת פואה מהר הבית | צילום: בידינו למען הר הבית

"שוב מתברר כי חופש הביטוי נעצר בכניסה להר הבית"

תום ניסני, מנכ"ל תנועת בידינו הגיב לסילוקו של פועה ואומר כי "בזמן שבקפלן שוטרים מקבלים נאצות בלתי פוסקות כולל המילים 'משת"פים של בן גביר', שוב מתברר כי חופש הביטוי נעצר בכניסה להר הבית". הוא הוסיף: "השוטרים שומרים על המתפללים ועושים עבודה טובה, אך משום מה המפקדים שלהם חסרי הרסן מאבדים עשתונות לנוכח כל שאלה שעשויה להעמיד אותם במבוכה, מדובר בהתעללות חסרת תקדים ובניצול תפקיד לטובת התנכלות ורדיפה. הגיע הזמן שזה ייפסק".

המשטרה: הפריע לקצין בעבודתו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך הביקורים שהתקיימו אתמול כסדרם בהר הבית בהתאם לכללי הביקור, התבקש אחד המבקרים להפסיק להקניט ולהפריע לקצין משטרה בעבודתו - מפקד ההיערכות המשטרתית ואבטחת המבקרים במקום. לאחר שהוזהר והתבקש להפסיק במעשיו הפסולים פעם אחר פעם ללא הועיל, נאלץ הקצין להורות על הפסקת ביקורו והוצאתו החוצה מהמקום על מנת שיוכל להמשיך בעבודתו. בעקבות התנהלותו הפסולה של אותו המבקר במזיד, הוא זומן לשימוע לבחינת הרחקתו מהמקום".