בני עקיבא, עזרא ואריאל: כך יראו מחנות הקיץ של תנועות הנוער במלחמה

ברקע המצב הנורא בצפון, סימני שאלה רבים עלו בקרב חניכי נועות הנוער, אם המחנות והמסעות יתקיימו כמתוכנן. בבני עקיבא גויסו רכזי עבר עקב החוסר בכוח האדם, באריאל יציינו את המחנה בסימן חזרה לגוש קטיף, ובעזרא היציאה למחנה תתקיים כסדרה

חדשות כיפה עדיאל רמתי, חדשות כיפה 17/07/24 13:43 יא בתמוז התשפד

בני עקיבא, עזרא ואריאל: כך יראו מחנות הקיץ של תנועות הנוער במלחמה
מחנה בני עקיבא, צילום: shutterstock

ימי הקיץ הממשמשים ובאים מגיעים עם הימים המשמחים ביותר עבור חניכי תנועות הנוער - מחנות הקיץ. השנה, במסגרת המלחמה, מיקומם ואופיים של המחנות איתגר את המארגנים. עשרות אתרי טבע, אם לא יותר, נסגרו לציבור או נהרסו מהתקיפות בצפון, אז כך תנועות הנוער השונות התמודדו עם המצב.

החניכים במסע בני עקיבא

החניכים במסע בני עקיבא, צילום: Yosi cohen photography

בני עקיבא

מחנות בני עקיבא הותאמו למצב, תוך שני אילוצים מרכזיים, לא ניתן לקיים מחנות בחלק מהיערות וקיים מחסור בכוח אדם עקב המילואים. על כן, התנועה ייצרה פתרונות שונים - המחנות מתקיימים ביערות אחרים, והמתכונת בשבטים הצעירים עברה למחנה מחוזי, בנוסף גוייסו רכזי עבר וכל מי שיכול להירתם לעניין. חלק מהפעילות במחנות תתחבר לימים האלו תוך זכרון הנופלים וחיזוק הרוח ותפילות להשבת החטופים והצלחת עם ישראל. לא נרשמה כלל ירידה ברישום, ויש להניח שההורים דווקא היו שמחים לקצת התרעננות של ילדיהם בתקופה המאתגרת הזאת.

עזרא

בתנועת עזרא ההרשמה למחנות בעיצומה, כשהמחנות לא יהיו בצפון הארץ, או באיזורים הקרובים ללחימה, אלא במרחבים שלא יהיה בהם סכנה ביטחונית.

ההרשמה למחנה עזרא

ההרשמה למחנה עזרא צילום: דוברות

אריאל

מתנועת אריאל נמסר כי "המחנה של אריאל יתקיים השנה ביער המגינים כמתוכנן ובסימן החזרה לגוש קטיף ולחבל עזה. אנו ממשיכים לפעול בדרכם של חולמי הציונות שפעלו להגשמת חזון הנביאים בחזרת עם ישראל לארצו ובהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. קול צחוקם של ילדי גוש קטיף שיקום בקרוב מאותו חלום הדורות, יהוו את הביטחון האמיתי של בארי, כפר עזה וכרם שלום. כמו בכל שנה יש התאמות בטיחותיות בהתאם לשינוים, מטבע הדברים רמת הכוננות וההערכות השנה גבוהה יותר. יש הורים שמביעים חשש, למרות זאת נכון לעכשיו יש עליה בהרשמה".

חניכות אריאל

חניכות אריאל צילום: תנועת אריאל