מי ישלם? הפתרון היצירתי של רוטמן לסוגיית ייצוג מחבלי הנוח'בה

הצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה מציעה לממן את ייצוגם הפרטי של המחבלים מכספי הרשות הפלסטינית - ולא מקופת המדינה. הנהלת בתי המשפט חשפה: שכר טרחה לסנגורייה למחבלי הנוח'בה יעלה כמיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 15:31 י בתמוז התשפד

מי ישלם? הפתרון היצירתי של רוטמן לסוגיית ייצוג מחבלי הנוח'בה
מחבלי נוחבה בכלא, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

סוגיית ייצוג מחבלי הנוחבה נמשכת. בעוד בית המשפט הורה למדינה לממן סנגורים פרטיים למחבלים מקופת המדינה, שר האוצר הצהיר כי הדבר לא בא כלל בחשבון. עם זאת, המדינה עדיין מעוניינת להעמיד את המחבלים לדין, ואת הפלונטר ניסה לפתור חבר הכנסת שמחה רוטמן בכך שהעלה הצעת חוק שעיקרה - מימון ייצוג המחבלים מכספי הרשות הפלסטינית.

פרטי ההצעה

הצעת החוק, שאושרה היום (ג') לקריאה ראשונה בועדת החוקה, תחול על כל מי שנחשד או הואשם בטרור החל מתחילת המלחמה. ההצעה המקורית נועדה לקבוע כי אסירים ביטחוניים שנעצרו במהלך מלחמת חרבות הברזל לא יהיו זכאים להיות מיוצגים על ידי הסנגוריה הציבורית, אך במהלך הדיון הרחיב היו"ר רוטמן את ההצעה וקבע כי מי שאינו אזרח או תושב מדינת ישראל שביצע או נחשד בביצוע מעשה טרור, לא יהיה זכאי למימון המדינה עבור ייצוגו, וכי שכרו של הסניגור ישולם מכספים שיוקפאו מתוך הכספים שנועדו לרש"פ.

מיליון שקלים מקופת המדינה - לייצוג המחבלים

ח"כ רוטמן הסיר מהצעתו את החלק שנגע לחובת מינוי הייצוג כדי שלא להעמיד את השופטים במצב בו יהיה עליהם להכריע בנושא והבהיר כי חשיבות ההצעה היא במניעת מימון המדינה: "הקואליציה וגם חלקים באופוזיציה רואים חשיבות בקידום הצ"ח ולכן נקדמה במהירות האפשרית עוד לפני סיום המושב", הצהיר. הנהלת בתי המשפט חשפה במהלך הדיון כי סך הסכומים שנפסקו עד כה למימון מאוצר המדינה של שכר טרחת סנגורים פרטיים שייצגו את מחבלי הנוח'בה מוערך בכמיליון שקלים.