הח"כ מהליכוד מציע להכניס את התאגיד לתקציב המדינה: "צריך להיכנס מתחת לאלונקה"

הצעת החוק של ח"כ אביחי בוארון: להכניס את תקציב התאגיד כחלק מתקציב המדינה. "כמו כל משרד ממשלתי ורשות ציבורית, גם התאגיד צריך להיכנס מתחת לאלונקה ולתת את חלקו במאמץ המלחמתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 18:15 ט בתמוז התשפד

הח"כ מהליכוד מציע להכניס את התאגיד לתקציב המדינה: "צריך להיכנס מתחת לאלונקה"
אולפן חדשות, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת אביחי בוארון הונחה היום על שולחן הכנסת, ההצעה מבקשת לתקן את הלקונה הקיימת בחוק, ולהכניס את תקציב התאגיד כחלק מתקציב המדינה המאושר בכנסת. בחודש ינואר 2024, פרסם נגיד בנק ישראל הודעה לעיתונות, לפיה הסך הכולל של הוצאות המלחמה בשנים 2023 ועד 2025 צפוי לעמוד על כ-220 מיליארד שקלים חדשים.

הקיצוץ לא פסח על תקציבים אחרים הקבועים בחוק

"הממשלה אישרה קיצוצים רוחביים בתקציבי כל משרדי הממשלה", אומר חבר הכנסת, "על מנת לעמוד בהתחייבויות הנדרשות עקב המלחמה. הממשלה ריצצה ברווחה, בבריאות, בחינוך ובכל משרד ומשרד. הקיצוץ לא פסח גם על תקציבים אחרים הקבועים בחוק".

"הצעת החוק לא תאפשר חלילה להתערב בתוכן ובעמדות התאגיד, אבל לא יכול להיות שהתאגיד יהיה 'נסיך', אקס טריטוריה תקציבית, שוכן מחוץ לספר התקציב, וכאשר יש קיצוץ רוחבי התאגיד לא נכנס מתחת לאלונקה, ולא שותף למאמץ המלחמתי, במצב הנוכחי במדינה, ראוי ונדרש מכל הגופים הציבוריים בישראל, להירתם למאמץ המשותף בדרך כזו או אחרת. ובעזרת ה עם התיקון לחוק גם התאגיד יתרום את חלקו למאמץ המלחמתי".