עדויות מזעזעות בוועדת החינוך על ברלנד: "יש תיעוד"

בוועדת הכנסת דנו בהמשך מימון תלמוד התורה "נחמת ציון", בראשותו של עבריין המין המורשע אליעזר משרד החינוך: "אין כל מגע וקשר בינו לבין המוסד החינוכי 'נחמת ציון'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 15:33 ט בתמוז התשפד

עדויות מזעזעות בוועדת החינוך על ברלנד: "יש תיעוד"
ברלנד, צילום: David Cohen/Flash90

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב קיימה היום (ב') דיון בנושא: "מימון תלמוד התורה "נחמת ציון" בראשות העבריין המורשע אליעזר ברלנד ע"י המדינה". הדיון התקיים לבקשתם של חברי הכנסת מירב בן ארי, פנינה תמנו שטה, גלעד קריב ואלי דלל.

יוזמת הדיון ח"כ מירב בן ארי, אמרה כי "באחרונה נחשף כי המוסד החינוכי תלמוד התורה 'נחמת ציון' המונהג ע"י עבריין המין המורשע אליעזר ברלנד, ממומן באופן מלא ע"י משרד החינוך. המוסד שמונה מאות תלמידים בכיתות א'-ח', מתוקצב דרך מעיין החינוך התורני של ש"ס כשהנתון העדכני עומד על כחמישה מיליון שקלים שהועברו בשנת 2022.

תלמידים, אילוסטרציה

תלמידים, אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/Flash90

"רואים פה תלמידי בית ספר יסודי הולכים לביתו עם מתנות"

הרב שהורשע במעשים מגונים וישב בכלא, מתווה קו חינוכי של מוסד שמתוקצב באופן מלא ע"י המדינה ועובדה זו בלתי מתקבלת על הדעת. היום בשביל להיות מדריך בצהרון צריך תעודת יושר מהמשטרה, אז למה אצל ילדים חרדים אפשר להכניס עברין מין מורשע?" ח"כ בן ארי הציגה לנוכחים בנייד שלה סרטונים ואמרה "רואים פה תלמידי כיתות א' וכיתות ו' הולכים לביתו עם מתנות".

הרב יצחק וינהויז, יו"ר הוועדה למען המתלוננות הוסיף: "יש תיעוד מחנוכה על מנהג פגאני שהוא מורח שמן על גופם של הילדים שבאים לביתו". ח"כ משה טור פז: "החוק אוסר על עבריני מין להיכנס למוסד חינוכי או בקרבתו ובאחריות המוסד לוודא שזה לא קורה".

הרב אליעזר ברלנד בבית המשפט

אליעזר ברלנד בבית המשפט, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אין לברלנד יד ורגל בעמותה"

חיים הלפרין, ממונה תגבור לימודי ליבה במשרד החינוך: "אין מגע בין ברלנד לצוות ולמוסדות החינוך, גם לא זיקה לתכנים לימודים. המוסד לא בראשותו ואין לו יד ורגל בעמותה, שמנהלת באופן תקין את המוסדות החינוכיים שלהם, מבי"ס יסודי ועד כולל." הלפרין נשאל מתי ביקר במוסד מפקח של משרד החינוך וענה: "בשבוע שעבר צוות בני יוסף עדכן אותי על מגוון פעולות במוסד".

נציגת איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי עבירות מין: "למה לא להטיל על ברלנד צו הרחקה?" ח"כ בן ארי ביקשה להרים את הכפפה: "הוא צריך לקבל צו הרחקה. אשקול לפנות ליועמ"שית שתפתח בהליך, כך שצו ההרחקה יהיה הדדי".

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אביחי בוארון קרא למשרד החינוך: "אם לא תדללו את קהילת ברלנד בביה"ס נחמת ציון – הדבר הזה לא ייפסק. היום זה מופיע כתנאי קבלה וצריך להסיר את זה. אנחנו נקבע דיון מעקב לעוד חודש ונזמן לכאן את הנהלת המוסד לקבל תשובות. אם יש מציאות שילדים מגיעים אל העבריין והוא משתמש בהם לספק תאוותיו – לא הייתי ישן בלילה. הוא הורג ילדים". בסיום הדיון הודה נציג משרד החינוך הלפרין: "הפער בין מה שידעתי עד הדיון הזה ולאחריו מחייב טיפול דחוף ומהיר".