נתניהו: וידאנו שאין סביב מוחמד דף חטופים - לא נזוז מילימטר מהמתווה של ביידן

ראש הממשלה נתניהו התייחס במסיבת עיתונאים מיוחדת לחיסולו של מוחמד דף: אישרתי את החיסול רק לאחר שווידאתי שאין חטופים סביבו | על המשא ומתן: חמאס דרש 29 שינויים. אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/24 21:08 ז בתמוז התשפד

נתניהו: וידאנו שאין סביב מוחמד דף חטופים - לא נזוז מילימטר מהמתווה של ביידן
נתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאחר ניסיון החיסול הדרמטי נגד מוחמד דף, ראש הממשלה נתניהו כינס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים מיוחדת והודיע: "מדינת ישראל באמצעות צה"ל והשב"כ תקפה היום בעזה במטרה לסכל את מוחמד דף וסגנו - אין עדיין וודאות מוחלטת אבל אני רוצה להבטיח לכם שכך או כך נגיע לכל צמרת חמאס.

"אנחנו מזהים סדקים בחמאס"

ראש הממשלה הוסיף: אמש בחצות שראש השב"כ הציג בפניי את פרטי המבצע, רציתי לדעת שעל פי המודיעין שאין בסביבתם חטופים, את היקף הנזק האגבי, ואת סוג החימושים. כשקיבלתי תשובות שהניחו את דעתי נתתי את ברכתי לפעולה. "לאחר שקיבלתי את התשובות על כך - נתתי את ברכתי למהלך" אמר. בהמשך התייחס נתניהו להנהגת חמאס וטען: "אנחנו מזהים סדקים בחמאס, אנחנו רואים סדקים וחולשה. המפקדים מסתתרים, האוכלוסיה מבינה את גודל האסון שחמאס המית עליה".

מתי תסתיים המלחמה? רק שנשיג את כל מטרותיה

נתניהו הוסיף: "רבים שואלים אותי - 'אז מתי תסתיים המלחמה הזו?' התשובה היא רק שנשיג את כל מטרות המלחמה. כשנחסל את היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס, כשנחזיר את כל חטופינו וכשנחזיר את תושבינו בצפון ובדרום לבתיהם. זה הנצחון המוחלט".

"אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן"

ראש הממשלה התייחס גם למשא ומתן מול חמאס וטען כי לא הסכים לשום שינוי במתווה עסקת החטופים שעליו בירך ביידן. "בניגוד לתדרוכים מגורמים עלומים, אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן, אני לא מוסיף תנאים ואני לא גורע תנאים" אמר. "החמאס ביקש להכניס 29 שינויים המתווה, ואני אמרתי אפילו לא שינוי אחד".