מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נסראללה: אם תהיה הפסקת אש בעזה - נעצור את האש בלי שום מילה. בלי משא ומתן

מזכ"ל חיזבאללה נאם לזכרו של מפקד יחידת עזיז והתייחס למשא ומתן: "אם יהיה הסכם הפסקת אש בעזה, וכולנו רוצים את זה, החזית שלנו תעצור את הלחימה בלי שום מילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 17:56 ד בתמוז התשפד

נסראללה: אם תהיה הפסקת אש בעזה - נעצור את האש בלי שום מילה. בלי משא ומתן
נסראללה, צילום: ללא

בנאום ההזכרה למחמד נאצר, מפקד יחידת עזיז, שחוסל על ידי צה"ל בצור, מזכ"ל חיזבאללה, נסראללה, התייחס הערב (ד') למשא ומתן על עסקת חטופים עם חמאס והשלכותיה על התנהלות חיזבאללה בגבול לבנון. נסראללה אמר: "אם יהיה הסכם הפסקת אש בעזה, וכולנו רוצים את זה, החזית שלנו תעצור את הלחימה בלי שום מילה, בלי קשר למשא ומתן, כי זו חזית סיוע בלבד, כמו מה שאירע בהפוגה הקודמת. אם לא יהיה הסכם? כמובן שלא נעצור אבל נדבר בזמנו מה יקרה".

"רק נתניהו ובן גביר מגלים עקשנות"

עוד אמר ‏נסראללה: "מחכים לתוצאות המו"מ. היום יש פגישה בדוחה. ביחס אלינו, העולם כולו השלים עם זה שישראל לא יכולה להכריע צבאית (את חמאס) וצריך להביא להפסקת אש. רק נתניהו ובן גביר מגלים עקשנות. חמאס נושא ונותן בשם הפלגים הפלסטיניים ובשם ציר ההתנגדות. מה שחמאס יסכים לו, אנחנו מסכימים לו".

"זה לא רק לחץ צבאי, אלא על כל החברה הישראלית"

‏נסראללה הוסיף כי מי שרוצה להביא לרגיעה בצפון, צריך להפסיק את המלחמה בעזה. לדבריו: "אנחנו 'כולאים' 100 אלף חיילים בחזית שלנו כבר תשעה חודשים. הם חוששים מפלישה לגליל". מזכ"ל חיזבאללה תייחס גם לסוגיית גיוס החרדים ואמר: " חוק הגיוס של החרדים הוא הוכחה להצלחת הלחץ של חיזבאללה. זה לא רק לחץ צבאי, אלא על כל החברה הישראלית".