תחקיר ראשוני: לא נעשה כל ניסיון ליירט את הרקטה שהרגה את הזוג ברנס | כל הפרטים

תחקיר ראשוני של חיל האוויר מגלה כי מערכות ההגנה האווירית כלל לא ניסו ליירט את הרקטה שהובילה למותם של הזוג ברנס ז"ל בגלל שהכביש שבו נסעו הוגדר כשטח פתוח | בגלל שיבושי GPS: בני הזוג לא קיבלו התרעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 15:54 ד בתמוז התשפד

תחקיר ראשוני: לא נעשה כל ניסיון ליירט את הרקטה שהרגה את הזוג ברנס | כל הפרטים
זירת הפגיעה הקטלנית, צילום: Ayal Margolin,Flash90

מחדל רודף מחדל: תחקיר ראשוני של חיל האוויר על פגיעת הרקטה שהובילה למותם של בני הזוג ברנס, מעלה כי מערכות ההגנה האווירית כלל לא ניסו ליירט את הרקטה כיוון שהכביש שבו נסעו בני הזוג מוגדר כשטח פתוח ומדיניות מערך ההגנה האווירית היא שלא לבצע כל ניסיון יירוט לרקטות שמשוגרות בשטחים פתוחים. כך לפי פרסום של דורון קדוש בגל"צ. לפי הדיווח, למרות שהכביש הראשי עבר בסמוך לבסיס נפאח אשר מוגדר כשטח שבו יש ליירט רקטות - הכביש המרכזי לא הוגדר כשטח כזה.

בגלל שיבושי GPS: בני הזוג לא קיבלו התראה

עוד עולה מהתחקיר, כי בני הזוג ככל הנראה לא קיבלו התרעה ביישומון פיקוד העורף וזאת בשל השפעתם של שיבושי ה-GPS הכבדים באזור. גם אם הייתה מותקנת בטלפון של בני הזוג אפלקייצית פיקוד העורף, ככל הנראה לא הייתה מתקבלת בטלפון התרעה ובני הזוג לא יכלו לדעת כי הם נמצאים באזור מטווח.

אמבולנסים בזירת האירוע |

אמבולנסים בזירת האירוע |, צילום: דוברות מד"א

"הגענו לשטח והמראה היה קשה, ראינו רכב שספג פגיעה ישירה"

כזכור, אתמול נהרגו בני הזוג ניר ונועה ברנס כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם במהלך המטח הכבד של חיזבאללה לעבר האזור. הפרמדיקים במקום סיפרו: "מיד לאחר האזעקות קיבלנו דיווח על 2 נפגעים ויצאנו למקום, הגענו לשטח והמראה היה קשה, ראינו רכב שספג פגיעה ישירה, ובחלקו הקדמי גבר ואישה מחוסרי הכרה שנפגעו אנושות. תוך הטיפול הרפואי נשמעו אזעקות נוספות ורצנו להתמגן וטיפלנו באירוע תחת האזעקות. כוחות של הצבא סייעו לנו במקום. מדובר באירוע קשה מאוד".

המטח: תגובת חיזבאללה על החיסול בסוריה

חיזבאללה לקח אחריות על הירי וטען ששיגר "עשרות קטיושות" לעבר בסיס צבאי ברמת הגולן בתגובה לתקיפת צהל בלבנון לפני מספר שעות. כזכור, צה"ל חיסל את יאסר נימר קרנבש, המלווה ושומר הראש לשעבר של מנהיג הארגון נסראללה, חוסל בתקיפת רכב בכביש דמשק-ביירות. על פי הדיווחים, קרנבש פעל לאחרונה באזור סוריה במטרה להעביר נשק וכוח אדם לחיזבאללה.