קבע עובדה בשטח: הרב יצחק יוסף ניצל את הלווית הרב דרעי כדי להכתיר את הבן לרב העיר

אלפי בני אדם ליוו את רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי, למנוחות. הרב הראשי היוצא, יצחק יוסף הכתיר במעמד את הרב אברהם דרעי, בנו של הרב יהודה, לממשיך דרכו על כס רבנות העיר. הוא דאג להעביר את המסר לבכירי העירייה: "נמצא פה ראש העיר. הוא שומע את הדברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 08:54 ד בתמוז התשפד

קבע עובדה בשטח: הרב יצחק יוסף ניצל את הלווית הרב דרעי כדי להכתיר את הבן לרב העיר
הרב יצחק יוסף בהלווית הרב דרעי, אתמול, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

אלפי בני אדם הגיעו אמש (ג') על מנת ללוות את רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי בדרכו האחרונה, זאת לאחר שנפטר ממחלתו. בין המספידים לרב היה גם הרב הראשי היוצא יצחק יוסף שניצל את המעמד כדי לקבע מסמרות בכל הנוגע להמשך הכהונה ברבנות העיר. מי שממנה את הרב הראשי על פי החוק היא האספה הבוחרת של העיר יחד עם המועצה המקומית והרבנים המקומיים של העיר, ב"ישראל היום" פורסם כי הבן, הרב אברהם יוסף מתגורר בכלל באשדוד.

הרב קבע מסמרות: "אנחנו ממליכים אותו עכשיו"

במהלך הלוויה אמר הרב כי הוא מכתיר את בנו של הרב יהודה דרעי, הרב אברהם לרבה של העיר ודאג להעביר את המסר גם לראש העיר שנכח במקום. "בהזדמנות זו אנחנו רוצים להכתיר את בנו, רבי אברהם דרעי, אני יודע שזה היה רצונו של המנוח. הוא רצה שבנו יישב תחתיו" אמר הרב יוסף.

אריה דרעי בלווית אחיו, הרב יהודה דרעי

אריה דרעי בלווית אחיו, הרב יהודה דרעי צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הוא הוסיף: "אנחנו ממליכים אותו עכשיו, שאף אחד לא יהין חס ושלום להפר את הדבר הזה. נמצא פה ראש העיר. הוא שומע את הדברים". מסר נוסף שהעביר הרב יוסף בהספדו נגע לגיוס בני הישיבות ואמר: "תתפלל עלינו בשמיים להעביר ממשלת זדון מן הארץ, שלא יגייסו את בני הישיבות. שתוסר הגזירה הרעה הזו".

היה גם הספד לרב דרעי

הרב יוסף אמר בהספדו על הרב דרעי: "עולם הרבנות איבד את אחד מטובי מנהיגיו בדמי ימיו בשיא אונו וכוחו, מי יתן לנו תמורתו וחליפתו. הרופא לשבורי לב ירפא לב משפחתו הרוממה בניו וחתניו הרבנים הגאונים שליט"א הממשיכים בדרכו ומרביצים תורה בכל אתר ואתר".