מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"נמאס לנו": הרבש"צים זועמים על גלנט למרות ששכרם עלה

אחרי מאבק ממושך התנאים של הרב"שצים ישודרגו, כך הודיע היום משרד הביטחון. השדרוג יכלול עלייה בשכר בעשרות אחוזים, פתיחת תקנים נוספים, הגדלת תקנים ורכישה ציוד לחימה אישי ומחלקתי אך לא יכלול את העסקתם תחת משרד הביטחון, דרישה מרכזית מצידם. ארגון הרבש"צים: "

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/24 14:36 כח בסיון התשפד

"נמאס לנו": הרבש"צים זועמים על גלנט למרות ששכרם עלה
מחאת הרבש"צים בעבר |, צילום: דוברות הר חברון

משרד הביטחון הודיע היום (ה') כי אושר שדרוג תנאי הרבש"צים שיכלול עלייה בשכר החודשי בעשרות אחוזים, הגדלת תקנים ורכישת ציוד לחימה מתקדם. יחד עם זאת, הדרישה המרכזית של הרבש"צים להיות מועסקים תחת משרד הביטחון לא אושרה ובארגון זועמים: "גלנט ברח מהאחריות המתבקשת ונכנע ללחץ פוליטי להשאיר את הרבש"צים במצבם הנוכחי".

מחאת הרבש"צים, בשבוע שעבר

מחאת הרבש"צים, בשבוע שעבר, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הסיוע יתרום להגדלת השכר ותאפשר לפתוח תקנים חדשים

הגדלת הסיוע ליישובים תביא לעלייה בשכרם של הרבש"צים בעשרות אחוזים, תאפשר ליישובים לפתוח עשרות תקנים חדשים להעסקת רבש"צים נוספים ולהגדלת היקף תקני ממלא מקום רבש"צ בכל היישובים. בנוסף, אושר מסלול הכשרה ואימונים לשמירת כשירות הכולל הנפקת תעודות וסמכויות. במקביל, יימשך רכש ציוד לחימה מתקדם הכול נשקים וציוד אישי ומחלקתי בהיקף של מיליוני שקלים.

שר הביטחון יואב גלנט

גלנט, "נכנע ללחצים"צילום: דובר צה"ל

הרבש"צים זועמים: לא יועסקו כאזרחי עובדי צה"ל

ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות הלאומית הגיב להודעת השר גלנט בתקיפות. "מאז ה-7 באוקטובר הרבש"צים עמדו בחוד החנית של מתקפת הטרור כשחלקם נפלו בקרב. בתשעת חודשי הלחימה, הרבש"צים הם אלה שעומדים בחזית ההגנה של הישובים בכל הגזרות. ציפינו ששר הביטחון יבין ויעשה את מה שהבטיח ונכון מבחינה מקצועית וזה להיות עובדי משרד הביטחון".

בארגון הפנו אצבע מאשימה לשר הביטחון וטענו לכניעה לאוצר: "לצערנו הרב בדרך קבלת החלטות נכנסו שיקולים פוליטיים בין שר הביטחון לשר האוצר, השר גלנט ברח מהאחריות המתבקשת ונכנע ללחץ פוליטי להשאיר את הרבש"צים במצבם הנוכחי. נמאס לנו להיות כברווזים במטווח. אנו נערכים כדי לחדש את מאבקנו הצודק שיאפשר לנו להגן על חייהם של מיליוני אזרחי ישראל.