הרב אברהם סתיו: צריך לדבר גם על גיוס של נשים דתיות

הרב שהביע דעה נחרצת בנוגע לחרדים שמשתמטים מהצבא מבקש כעת לשנות את היחס גם לגבי הנשים הדתיות שבוחרות בשירות לאומי: "לקרוא לתלמידות למלא את השורות החסרות מתוך אותה תחושת שליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/24 22:51 יג בסיון התשפד

הרב אברהם סתיו: צריך לדבר גם על גיוס של נשים דתיות
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

בתקופה האחרונה סוגיית גיוס חרדים מסעירה את מדינת ישראל. הרב אברהם סתיו, שהביע דעה נחרצת בנושא, ביקש לפתוח כעת סוגייה נוספת - הפעם בנוגע לגיוס נשים דתיות. "אם דורשים, ובצדק, מאחינו החרדים לשבור הרגלים ומוסכמות, אזי גם לנו מותר להשתנות", פתח הרב, "אני לא מדבר על חקיקה. מי שרוצה לגייס בכפייה את כלל הנשים, כולל חרדיות, אני מאחל לו בהצלחה. ומי שייתן תמריצים על שירות צבאי, ישפיע ממילא על שני המגדרים".

"לקרוא לתלמידות למלא את השורות החסרות מתוך אותה תחושת שליחות"

ההצעה של הרב היא שינוי במישור החינוכי: "אני מכיר בערכו ובחשיבותו ובכך שיש מסגרות רבות שבהן אפשר לשרת ולשמור על הזהות הדתית וכללי ההלכה. ויחד עם זאת, כברירת מחדל, את השירות הלאומי אני תופס כאופציה בטוחה יותר. ונדמה לי שאני מייצג בנקודה הזאת את הפלג הפתוח יחסית, ויש קבוצה גדולה של רבנים ומחנכים עם עמדה מסויגת יותר".

בהמשך הסתייג: "אבל אם אכן, כפי שנראה, צה"ל זקוק לחיילות, נדמה לי שעלינו להתגייס יחד לשינוי. לא מתוך וויתור על עמדות חינוכיות, אלא מתוך הבנה שגם מצדו של צה"ל יש כאן עת צורך שיוצרת עת רצון. ואם אפשר לפתוח חטיבה שלמה למגזר החרדי, אפשר גם באותה מידה לחשוב ביחד, רבנים ואנשי אגף כוח אדם, על האפשרות לפתוח מסלולים שיהלמו את התנאים והצרכים של מנעד רחב יותר של נשים דתיות. ומן הצד שלנו, לקרוא לתלמידות למלא את השורות החסרות מתוך אותה תחושת שליחות שמאז ומעולם ביקשנו וכעת היא צריכה לבוא לידי ביטוי בדרכים קצת אחרות".