דובר צה"ל במתקפה על פרשן ערוץ 14: "שקר חמור"

בדובר צה"ל הגיבו לדברים שאמר הפרשן יעקב ברדוגו ואומרים כי הרמטכ"ל מתנגד להשארת שלטון החמאס בעזה. "הפרסום של יעקב ברדוגו לפיו הרמטכ"ל תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה, הוא שקר חמור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/24 12:38 יב בסיון התשפד | עודכן בתאריך 18/06/24 13:10

דובר צה"ל במתקפה על פרשן ערוץ 14: "שקר חמור"
הגרי, נגד דברי ברדוגו., צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

באופן חריג, מגיב היום (ג') דובר צה"ל להתבטאויות של איש התקשורת ופרשן ערוץ 14 יעקב ברדוגו מהימים האחרונים בהם טען כי מדיניות הרמטכ"ל הלוי היא השארת שלטון חמאס בעזה. בהודעה של דובר צה"ל, נאמר על דבריו של ברדוגו כי הם "שקר חמור ומשולל כל יסוד".

"הפרסום של יעקב ברדוגו הוא שקר חמור"

"הפרסום של יעקב ברדוגו לפיו הרמטכ"ל תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה, הוא שקר חמור ומשולל כל יסוד" נכתב בהודעת דובר צה"ל, "הרמטכ"ל התבטא אינספור פעמים בעניין, גם באופן פומבי, שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה".

"מי שקובע את המדיניות אל מול ארצות הברית ורצועת עזה הוא הדרג המדיני, וצה"ל מממש את ההנחיות בעניין. טענות אחרות, כפי שהועלו על ידי הכתב בימים האחרונים, הן שקר מוחלט וניסיון לפגוע בצה"ל וברמטכ"ל העומד בראשו". לשון ההודעה של דובר צה"ל.

יעקב ברדוגו

יעקב ברדוגו, "שקר חמור". צילום: Yonatan SIndel/Flash90

הטור של ברדוגו על הרמטכ"ל

בטור דעה שכתב היום לערוץ 14, כותב ברדוגו: "המסרים האמריקאים ככל הנראה השפיעו על חלק מחברי המטכ"ל, שהתיישרו עם הקו האמריקאי ותומכים בהפסקת הלחימה והשארת חלק מהחמאס בשלטון בעזה". הוא הוסיף ותקף את הרמטכ"ל: "לא חשבתי מעולם לבקר נושא מדים, אך הרמטכ"ל הלוי כבר לא נושא מדים, הוא מנסה להפוך מיום ליום לדיפלומט בכול מה שנוגע ליחסים עם האמריקאים, הוא חוצה את גבולות תפקידו".