מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא חוזרים הביתה: הממשלה האריכה את שהות המפונים במלונות בעוד חודשיים

משרדי הממשלה ומנהלת תקומה אישרו להאריך את שהות מפוני עוטף עזה במלונות לפחות בעוד חודשיים. בחודשים האחרונים שבו לבתיהם 70% מתושבי העוטף, מנהלת תקומה תסדיר את המתכונת על פיה יקבע מועד החזרה של הקהילות לבתיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 13:49 י בסיון התשפד

לא חוזרים הביתה: הממשלה האריכה את שהות המפונים במלונות בעוד חודשיים
קיבוץ בארי, במלון לפחות עד אוגוסט, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

הממשלה אישרה היום (א'), להאריך את שהות תושבי העוטף שפונו מבתיהם, במלונות ובמעני הדיור הזמניים. על פי ההחלטה, המפונים יישארו במלונות לפחות עד ה-15 באוגוסט. ההחלטה סוכמה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומשרדי האוצר, המשפטים, התיירות ומנהלת תקומה והתקבלה בהתאם לצרכי הקהילות השונות במטרה שלא לפגוע בתהליך השיקום והריפוי של הקהילות ולאפשר השתלבות מיטבית בחזרה ליישובי הקבע.

70% מתושבי העוטף שבו לביתם

בחודשים האחרונים המנהלת מלווה את חזרת התושבים לבתיהם ביישובי החבל או במגורי ביניים וזאת בהתאם לנזקים ולצרכים של כל קהילה. כ-70% מכלל תושבי החבל שבו לבתיהם במרוצת החודשים האחרונים. במסגרת ההחלטה שהתקבלה, המנהלת תסדיר את המתכונת על פיה יקבע מועד החזרה של הקהילות לבתיהם וזאת בתיאום עם משרד האוצר ובבחינת התנאים הביטחוניים והשיקומיים.

פעילויות הפוגה לתושבים

עוד במסגרת ההחלטה סוכם כי מנהלת תקומה, בתיאום עם משרד האוצר, תגבש פעילויות הפוגה לתושבים השוהים מחוץ למתקני הקליטה ומעני הדיור הקהילתי, ותממש זאת באמצעות הרשויות המקומיות בחבל.