מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משרד הבריאות הורה לבתי החולים בצפון: היערכו לרידוד מטופלים

עקב ההסלמה בצפון, משרד הבריאות קיים הערכת מצב עם בתי החולים וקופות החולים באזור המטווח. בסיום הדיון סוכם כי בתי החולים יערכו "לרידוד מטופלים", וכן יערכו לפינוי ומענה לחולים עם צרכים מיוחדים | בוקר סוער בצפון: שני טילים התפוצצו באביבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/24 09:16 ח בסיון התשפד

משרד הבריאות הורה לבתי החולים בצפון: היערכו לרידוד מטופלים
בית החולים זיו בצפת, צילום: David Cohen,Flash90

המצב ההולך ומחמיר בצפון דורש הערכויות רבות, וביניהן של משרד הבריאות. החשש שהתבטא כבר לפני מספר חודשים הוא השבתה של המערכות הרפואיות עקב מתקפות מלבנון. בעקבות ההסלמה, קוימה אמש (ה') הערכת מצב במשרד הבריאות.

בתי החולים יערכו לרידוד מטופלים

שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד קיימו אמש דיונים עם ראשי מערכת הבריאות בצפון הארץ ובכלל זה מנהלי בתי החולים בצפון ומנכ"לי קופות החולים. מהמשרד נמסר כי "בסיום הדיונים סוכם כי בתי החולים יערכו, בהתאם להתפתחויות, לרידוד מטופלים, זאת לצד המשך מתן השירותים הרפואיים הניתנים בקהילה והערכות לפינוי ומענה לחולים עם צרכים מיוחדים הנמצאים בביתם באזורים שיוגדרו, ככל שיהיה בכך צורך".

כזכור, עקב חיסול הבכיר בחיזבאללה לפני מספר ימים, בחיזבאללה התירו את המושכות ושיגרו לעבר ישראל את המתקפה העוצמתית ביותר מאז ה-7 באוקטובר. האזעקות נשמעות גם היום ברחבי הצפון, ועל פי דיווחים טילי נ"ט פגעו במטולה, ללא נפגעים. שני טילי נ"ט ששוגרו הבוקר על ידי חיזבאללה התפוצצו במרחב אביבים בגליל העליון בסמוך לגדר הגבול. לא דווח על נפגעים, שריפה פרצה במרחב.

שריפות משתוללות בצפון

שריפות משתוללות בצפון, צילום: David Cohen,FLASH 90